آیت الله خاتمی: شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: تکمیل شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است به این دلیل که حتی در نظام هایی که خودشان آفریننده این فضای هستند آزادی کامل نیست و مراقبت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سیداحمد خاتمی بعدازظهر امروز- چهارشنبه- درجمع خبرنگاران در پایان اجلاس خبرگان رهبری افزود: مسوولان ما می توانند درعرصه پاسداری از ارزش های دینی و اسلامی سنگ تمام بگذارند، همانگونه که در دیگر کشورها راهکار برای کنترل شبکه ها پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: مسوولان ما این توانایی را دارند که پاسداری از دین، اخلاق و نظام اسلامی داشته باشند و می توانند در شبکه هایی که ماموریت آنها مبارزه با این ارزشهاست توان خود را بگذارند.
آیت الله خاتمی با تاکید براینکه معیشت مردم، دغدغه اصلی مسوولان باشد، گفت: بزرگانی که در اجلاس بودند، بسیاری در استان ها امام جمعه هستند و مردم به آنها مراجعه می کنند و ما از مشکلات مردم در رنجیم و در این اجلاس همراهی و همدردی را با مردم اعلام می کنیم.
وی تصریح کرد: مساله انتخابات مساله مردم است اما دغدغه اصلی مسوولان، ساماندهی معیشت مردم باشد و مساله انتخابات آن را تحت الشعاع قرار ندهد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: لیکن حرف مجموعه خبرگان این است که مردم ما شایسته تقدیر هستند. مردمی که پای انقلاب سی و هشت سال ایستادند و حقشان است مشکلات زندگی شان را کمتر ببینند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: بسیاری ازاین مشکلات از ناحیه دشمنان است و لیکن آن مقداری که مردم از مسوولان این انتظار را دارند که تدابیر شایسته ببینند. منصفانه هم باید گفت که کار شده است اما انتظار کار بیشتری است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به سمت انتخابات می رویم و از مسوولان انتظار می رود تا آخرین روز مسوولیت آنها، دغدغه اصلی شان خدمت به مردم باشد.

**در مقابل رجزخوانی آمریکا در همان سطح پاسخ داده شود
آیت الله خاتمی درپاسخ به سوالی درباره رجزخوانی دولت جدید آمریکا و اقدامات این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: موضع گیری صریح مجلس خبرگان رهبری این است که این اقدامات چیز تازه ای نیست، ما قبل ازانتخابات گفتیم جمهوری خواهان و دموکرات ها سر و ته یک کرباس هستند و یک سیاست را دنبال می کنند و آن مقابله با نظام اسلامی است.
عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتظار می رود که درمقابل رجزخوانی های آنها درهمان سطح جواب داده شود.
وی درباره نامه معاون اول رئیس جمهوری به این مجلس درباره عملکرد دولت درحوزه اقتصاد مقاومتی گفت: امروز معاون اول رئیس جمهوری نامه ای برای اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان ارسال کرد ما نیز بین اعضای این مجلس توزیع کردیم.
عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارنامه ای را عرضه کردند و ما در همین حد که معاون اول رئیس جمهوری در این عرصه وارد شدند و پاسخگو بودند تشکر می کنیم.

**اصول، ارزش ها و بنیان ها در انتخابات آسیب نبیند
آیت الله خاتمی درباره توصیه اعضای مجلس خبرگان برای اینکه انتخابات به سمت دو قطبی شدن نرود، گفت: انتظار مجلس خبرگان این است که فضای انتخابات در فضای صمیمی برگزار شود.
وی تاکید کرد: معنای صمیمی برگزار شدن این نیست که رقابت نباشد ولی این رقابت از جنس جمهوری اسلامی باشد نه رقابتی از جنس آنچه در انتخابات اخیر در آمریکا دیدیم.
آیت الله خاتمی ادامه داد: آن انتخابات درشان همان نظام های غربی است که برای آنها ارزش های اخلاقی معنا ندارد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: ما می گوئیم رقابت و اختلاف سلیقه باشد اما اصول، ارزش ها و بنیان ها آسیب نبیند.
وی درباره برخوردهای جناحی و سیاسی از تریبون های رسمی بیان داشت: حرف ما این است که به جای برخوردهای جناحی و باندی باید برخوردها منصفانه باشد.
آیت الله خاتمی افزود: برخوردهای منصفانه یعنی اینکه خوبی ها را ببینند و تقدیر کنند و نقاط ضعف را نیز منصفانه بیان کنند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معتقدیم کشور نیاز به آرامش دارد، آرامشی در شان یک نظام مردم سالار، اظهارکرد: بیایند نقدها را به دور از توهین و تخریب، مشکلات را مطرح و راه حل را بیان کنند. ما سوار یک کشتی هستیم نباید این کشتی آسیب ببیند.

دریافت کننده : فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 739747

وب گردی

وب گردی