تفاهم نامه همکاری مابین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در جلسه ای که با حضور علی شامل؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و سید حامد عاملی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد، طرفین بر گسترش همکاری های علمی به خصوص در زمینه های تولید رنگ دانه های فرش تاکید کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه دارای پتانسیل لازم اعم از امکانات و نیروی انسانی لازم بوده و این ظرفیت وجود دارد تا پتانسیل های سنتی را چهره علمی داده و استفاده بهینه بکنیم.

علی شامل افزود: دانشگاه آمادگی لازم را برای سرمایه گزاری دارد که این بحث حیاتی به نتیجه برسد.

وی رویکرد دولت محلی را برای برقراری و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه را بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: این یک فرصت طلایی است که باید غنیمت شمرد و در جهت عملیاتی کردن تفاهم نامه قدم برداشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: از ظرفیت های دانشگاه باید استفاده بهینه بکنیم.

سید حامد عاملی بیان کرد: میراث سنتی در حوزه رنگرزی وجود دارد که سینه به سینه انتقال یافته که می بایست فرمولاسیون علمی آن را مشخص و ثبت کنیم.

وی افزود: با چنین علمی می توان صنعت رنگرزی را توسعه و تکمیل کرد و تحقیقات کاربردی را انجام داد.

وی بیان کرد: رنگ اگر از استاندارد های لازم برخوردار نباشد، صنعت فرش ایران از بین خواهد رفت.

شناسایی گونه های گیاهی رنگزای استان، فرمولاسیون و تولید رنگ دانه های گیاهی، فراوری رنگ دانه های با پایه گیاهی، حمایت از تجاری سازی نتایج طرح های تحقیقاتی مشترک، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک، تشکیل کارگاه های آموزشی و همایش های مشترک و ... از جمله موضوعات این تفاهم نامه بود.

منتشرکننده: آخوندی

کد خبر: 739754

وب گردی

وب گردی