آیین دانش آموختگی دانشجویان دوره های بیست و ششم و دهم حرفه ای برگزار شد

آیین دانش آموختگی دانشجویان دوره های بیست و ششم و دهم حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس آجا) صبح امروز(پنج شنبه 19 اسفند 95) با حضور امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش در محل میدان صبحگاه این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،در این آیین دانش آموختگی،امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا و امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش آجا، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز به همراه شماری از مقام های عالی رتبه نظامی و خانواده های معظم و معزز شهدای والامقام ارتش حضور داشتند.
در آغاز مراسم دانش آموختگی دانشجویان(دافوس آجا) ،فرمانده کل ارتش با حضور در یادمان شهید گمنام این دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به ترتیب از یگان های رزم نوازان، تشریفات، اساتید و هیات علمی دافوس، دانشجویان دوره های 26 و 10، 27 و 11 و دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در دافوس آجا از کشورهای دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی ایران سان نظامی دید.
در ادامه این مراسم 18 تن از دانشجویان منتخب و نمونه دافوس آجا در رشته های مدیریت دفاعی با گرایش زمینی، پدافند هوایی، دریایی و هوایی تجلیل شدند.
در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری صورت می گیرد.
سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) هستند.
این دانشگاه در راستای ارتقا سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و هم پیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.
مهم ترین بخش های آموزش دافوس آجا این است که تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای نیز در این دانشگاه رصد می شود و تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شود و دانشجویان و دانش پژوهان، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.
فارغ التحصیلان این دانشگاه با کسب مهارت های مختلف علوم دفاعی، صاحب نظر در زمینه مسایل فرماندهی، اطلاعات، اداری، آماد و پشتیبانی می شوند تا جایی که پس از طی دوره، توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط نا همتراز بدست می آورند و مسئولیت های مهم فرماندهی و مدیریت را در یگان های مختلف نیروهای چهارگانه ارتش را عهده دار خواهند شد.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 739788

وب گردی

وب گردی