رونمایی از سردیس آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)/ افتتاح ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) و پژوهشگاه مرکزی

دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود و پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه هفتادویکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکتر میرزاده، معاونان، مدیران و جمعی از روسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی، بیت معظم رییس فقید هیات موسس و هیات امنا دانشگاه، ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) (سازمان مرکزی و پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی) را افتتاح و از سردیس رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه که در این مراسم حضور داشت، گفت: طی سه دهه گذشته بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی مسقف و غیرمسقف در دانشگاه آزاد اسلامی احداث شده که با احتساب جمعیت یک میلیون و 600هزار دانشجوی این دانشگاه، سرانه دانشجویی این دانشگاه از مرز 16 مترمربع می گذرد که از استاندارد کشور بالاتر است.

وی افزود: طرح تجمیع سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از طرح های موفقی بود که در دوره مدیریت دکتر میرزاده به مرحله اجرا درآمد. در یکی از بخش های طرح تجمیع ساختمان های اداری این دانشگاه که در 13 ساختمان و در شعاع 10 کیلومتری پراکنده بود و مشکلات زیادی برای مراجعان و دانشجویان ایجاد کرده بود، با اجرای این طرح تجمیع و تمامی 13 ساختمان در 4 ساختمان مستقر در منطقه پونک مستقر شده که، رضایت دانشجویان و همینطور کارمندان را در پی داشته است.

مهندس هاشمی با اشاره به استقرار پژوهشگاه مرکزی دانشگاه در این ساختمان، اظهار داشت: از آنجا که احداث پژوهشگاه مرکزی و ایجاد شبکه ای از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از خواسته های رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و مورد تایید رییس دانشگاه بود، بخشی از این ساختمان به پژوهشگاه مرکزی اختصاص یافت.

وی درخصوص تجمیع ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه پراکندگی ساختمان های هر یک از واحدهای تهران در مناطق مختلف شهر، از تمرکز فعالیت های این واحدها می کاست، طرح تجمیع ساختمان های واحدهای تهران مرکزی، تهران جنوب و تهران غرب، تهران شمال و علوم پزشکی در دستورکار قرار گرفته که در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد قابلیتی را طراحی کرده که براساس آن افرادی که از مقابل ساختمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) عبور کنند، در صورت متصل بودن به اینترنت می‌توانند اطلاعات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین اطلاعات پژوهشگاه مرکزی را دریافت کنند.

گفتنی است احداث ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) پس از تصویب طرح در شورای عالی معماری دانشگاه، در زمینی به مساحت 2هزار و 300 مترمربع آغاز و این بنا با مساحتی بالغ بر 20هزار مترمربع و 2هزار و 500 مترمربع محوطه سازی، در 13 طبقه طی کمتر از 18 ماه ساخته شده، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خبرنگار: زارعی/منتشرکننده: آخوندی

کد خبر: 739791

وب گردی

وب گردی