ایجاد نشاط اجتماعی از وظایف مهم ستاد ساماندهی جوانان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در ستاد ساماندهی جوانان با مهم برشمردن ایجاد نشاط اجتماعی میان جوانان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مسئول با برنامه‌های کارشناسی شده و مشخص باید برای پویایی این نیروی بالقوه کشور راهکارهای اجرایی بیافرینند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان تهران گفت: جوانان در کشور ما نیروی بالقوه‌ای هستند که با برنامه‌ریزی دقیق باید از این نیرو به درستی استفاده شود تا زمینه ارتقاء جوان و خدمت‌رسانی وی به کشور و نظام فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در این نشست که با حضور مدیران برخی از دستگاه‌های عضو برگزار شد، با انتقاد از عدم حضور مدیران در نشست‌های فصلی ستاد خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی درست زمینه حضور و نقش آفرینی جوانان در امروز و برنامه‌های اینده نظام را فراهم آورند.

وی تصریح کرد : ملت ایران هشت سال جنگ تحمیلی را با سرفرازی و پیروزی پشت سر گذاشت، امروز ما نسل به جا مانده از همان دوران جنگ و دفاع هستیم و هیچگاه ناامیدی در قاموس مدیریتی مدیران نباید جای داشته باشد.

وی ادامه داد : امروز با تمام مشکلات اقتصادی موجود باقی مانده از تحریم‌های ظالمانه، مدیران ما باید دغدغه اصلی‌شان مسائل جوانان و رسیدگی به مشکلات آنها باشد و این قدرت بالقوه جوانان است که آینده ایران را خواهد ساخت.

کارگروهای ستاد ساماندهی جوانان فعال شوند

چاوشی با مهم برشمردن حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مسئول در این ستاد افزود: با توجه به جلسات فصلی ستاد ساماندهی جوانان که با فاصله زمانی برگزار می‌شود، باید کارگروه‌ها متشکل از معاونین مدیران مسئول در ستاد، مشاوران، کارشناسان برجسته و استادان صاحب نظر به صورت مستمر و کاربردی تشکیل شود و پیشنهادات اجرایی قوی و کارا را به ستاد ارجاع دهند که بتوانیم مصوبات خوب و کارا از خروجی جلسات‌مان داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات جوانان برای رهبر معظم انقلاب افزود: امروز ما شاهد نگرانی‌های زیادی در بخش جوانان هستیم که به حمدالله با ورود مستقیم مقام معظم رهبری و جلساتی که ایشان در این حوزه برگزار کردند، به راهکارهایی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دست یافته‌ایم که بخشی از آن در طرح تقسیم کار ملی دیده شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادامه داد: در طرح تقسیم کار ملی، وزارت ورزش و جوانان با وظایفی که مشخص شده است در امر رسیدگی به امور جوانان مسئولیت مشخص و کلیدی دارد که آقای گل محمدی - مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران فعالیت خوبی را شروع کردند و باید با پیگیری و سرعت بیشتری ادامه یابد.

چاوشی با مهم برشمردن برنامه‌ریزی برای نشاط اجتماعی جوانان افزود: مدیران دستگاه‌های مسئول می‌توانند با برنامه‌ریزی درست، مدیریت منابع هرچند محدود موجود و به کارگیری ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم نهاد، در موضوع نشاط اجتماعی جوانان وارد شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، چاوشی تصریح کرد: ستاد ساماندهی جوانان باید با بهره‌گیری از نظر کارگروه‌های مشخص شده، برنامه‌های کاربردی‌شان را برای سال آینده تدوین کرده و در نشست بعدی ستاد با حضوری فعال تشریح کنند.
دریافت کننده و انتشار دهنده :نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 739806

وب گردی

وب گردی