یزد مقصد اول روشهای نوین پزشکی

​وزیر بهداشت گفت: بیمارستان شهید دکتر رهنمون، مهمترین و جامع ترین مرکز درمانی ترومای استان یزد است که دارای 320 تخت بیمارستانی فعال، 8 اتاق عمل و امکانات بیمارستان عمومی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد، اظهار داشت: این بیمارستان در 9 طبقه و با اعتباری حدود 140 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و امیدواریم که موجب افزایش رضایتمندی مردم از خدمات حوزه سلامت شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه استان یزد، بهترین وضعیت از نظر استاندارد های درمان و تخت بیمارستانی را در کشور دارد، افزود: در استان یزد به ازای هر هزار نفر، حدود 3.5 تخت بیمارستانی وجود دارد در حالیکه که متوسط این شاخص در کشور، 1.6 و در برخی از نقاط کشور کمتر از یک تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر وجود دارد که عادلانه نیست.
دکتر هاشمی تصریح کرد: دولت یازدهم اقدامات زیادی در جهت عدالت محوری انجام داد و پروژه های بسیار زیادی در حوزه سلامت در استان یزد اجرا و به بهره برداری رسیده است و باید توزیع عادلانه در مناطق مختلف کشور، انجام شود.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: برای ارتقای سلامت مردم، حتما باید به پیشگیری توجه کرد به عنوان نمونه اگر در استان یزد، شیوع دیابت یا سکته های قلبی و مغزی زیاد است، باید برای ارتقای آموزش به مردم و اقدامات پیشگیرانه مانند تغییر ذائقه فرزندان از سنین کودکی، تلاش و اقدام کرد.
وزیر بهداشت با اشاره به تغییرات مداوم علوم پزشکی در دنیا، اظهار داشت: هر روش درمانی یا تجهیزات پزشکی نوینی‌ که در دنیا عرضه شود، حتما یزد یکی از مقصدهای اول آن است و خوشبختانه تیم پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی بسیار مجربی در استان یزد وجود دارد که به وجود آنها افتخار می کنیم.

دریافت کنندهو انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 739817

وب گردی

وب گردی