درخواست سناتورها از اف‌بی‌آی برای ارائه مدارک مرتبط با ادعای شنود ترامپ

دو سناتور آمریکایی از پلیس فدرال آمریکا خواستند هرگونه مدرکی نظیر حکم یا مجوز دادگاه که در حمایت از ادعای شنود تلفن دفتر ترامپ باشد، به کنگره ارائه کند.

به گزارش ایسکانیوز شلدون وایت‌هاوس، سناتور دموکرات و لیندسی گراهام، از چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواهان چهارشنبه در نامه‌ای به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) خواستار دریافت هرگونه مدارک مرتبط با ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در ارتباط با شنود تلفن دفتر او در نیویورک در دوران انتخابات سال گذشته شدند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این نامه از اف‌بی‌آی خواسته شده "هرگونه درخواست رسیدگی و مجوز دادگاه که به شنود دونالد ترامپ، ستاد انتخاباتی او یا برج ترامپ وجود دارد" برای تحقیقات به سنا فرستاده شود. این ادعا نخستین ‌بار شنبه در چند توییت پشت هم از سوی دونالد ترامپ علیه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مطرح شد.

او در توییترش نوشته بود: "وحشتناک! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما ارتباطاتم در برج ترامپ را شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند. این مک‌کارتیسم است."

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: "رئیس جمهور اوباما چه قدر سطحش را پایین آورده که تلفن مرا در دوره بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون/واترگیت است. آدم بد (یا مریض)!"

در پی این توییت‌ها کاخ‌سفید رسما از کنگره آمریکا خواست به موضوع "سوء استفاده باراک اوباما از قدرت" طی ماه‌های آخر حضورش در کاخ سفید رسیدگی کند. با وجود این، در چند روز گذشته نه ترامپ و نه کاخ‌سفید به پرسش‌های مکرر رسانه‌ها برای ارائه مدارک و مستندات پاسخی نداده‌اند و گفته‌اند تا زمان تکمیل تحقیقات کنگره در این باره اظهارنظر نخواهند کرد.

هم‌زمان چند مقام اطلاعاتی در روزهای گذشته با رد ادعای ترامپ آن را "بی اساس" خوانده‌اند. مهم‌ترین مقام، جیمز کومی، رئیس اف.بی.آی بوده که ادعای ترامپ را رد کرده و از جیمز سشنز، دادستان کل آمریکا هم خواسته علنا در این مورد اظهار نظر کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739820

وب گردی

وب گردی