اروپا دلسرد از حمایت آمریکا است

روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: مواضع آمریکا اروپا را دلسرد کرده است، زیرا می داند جز همکاری نزدیک هیچ نوع دیگری از روابط با کاخ سفید وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، نزاویسیمایا گازتا روز پنجشنبه در این باره نوشت: زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان گفته است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ما را وادار کرد، سرنوشت خود را در دست بگیریم تا اروپا بهتر و قوی تر شود و توجه اصلی در این باره نیز باید به مقوله امنیت و سیاست خارجی باشد.
در ادامه گزارش آمده است: به نظر می رسد، مقام های اروپایی می خواهند سخن گفتن در این باره را عملیاتی کنند و به موازات پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) ارتش اروپایی تشکیل دهند.
رسانه روسی نوشته است: این رویکردها در حالی شکل گرفته که آمریکا پیش از این متحد اصلی و حامی اتحادیه اروپا محسوب می شد، ولی در دوره دونالد ترامپ و سخنان وی در جریان مبارزات انتخاباتی، این نقش کمرنگ شده است.
نزاویسیمایا گازتا همچنین با گسترده خواندن نگرانی های اتحادیه اروپا در این زمینه و اشاره به تلاش های وزیران خارجه و دفاع آمریکا برای رفع این دغذغه ها، نوشته است: اکنون محافل سیاسی اروپایی نمی دانند سخنان مقام های ارشد آمریکا موضع رئیس جمهوری این کشور نیز هست یا ترامپ درصدد انجام چه اقدام هایی است؟ و از این رو در سطح اطمینان به گفته های مقام های آمریکایی تردید دارند.
رسانه روسی در پایان نتیجه گیری کرده است که اتحادیه اروپا در شرایط کنونی به این نتیجه رسیده، باید راهبرد مستقل از آمریکا را پیگیری کند.
ترامپ بارها اعلام کرده که آمریکایی ها نباید هزینه تامین امنیت برای دیگر کشورها از جمله بیش از سهم خود در ناتو را بپردازند که اشاره ای مستقیم به هزینه های سنگین واشنگتن در این زمینه است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739834

وب گردی

وب گردی