دیدار ولادیمیر  پوتین با نتانیاهو و اردوغان

وزیرامور خارجه آلمان، رئیس جمهور ترکیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با پوتین دیدار می‌کنند. سه دیدار جداگانه اما مهم. وضعیت سوریه و به‌ویژه نقش ایران در منطقه از جمله مسائل مورد گفت‌وگو عنوان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سه دیدار در یک روز. یک روز پر ماجرا برای رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین. نخست دیدار با زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، سپس گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو و سرانجام دیدار با رجب طیب اردوغان. موضوع بر سر سوریه و مناسبات روسیه با غرب است.

موضوع گفت‌وگوی نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با پوتین کمابیش روشن است. موضوع بر سر سوریه است. نتانیاهو پیش از سفر خود به مسکو، نسبت به حضور ایران در منطقه و به‌ویژه در سوریه هشدار داده است.

خواست نتانیاهو از پوتین روشن است: تلاش برای مانع شدن از حضور نظامی ایران در سوریه.

موضوع دیدار اردوغان و پوتین نیز کمابیش مربوط به وضعیت سوریه و تلاش‌های مشترک دو کشور ترکیه و روسیه بر سر استقرار آتش‌بس در سوریه است. همکاری آمریکا با کردهای متشکل در "یگان‌های مدافع خلق" در سوریه باعث نزدیکی بیشتر سوریه به مسکو و تلاش مشترک این دو کشور در سوریه شده است.

وزیر امور خارجه آلمان، زیگمار گابریل در مسکو

وزیر امور خارجه آلمان پیش از سفر خود به مسکو اعلام کرده است که در دیدار خود با رئیس جمهور روسیه درباره اختلافات بین روسیه و غرب گفت‌وگو خواهد کرد. زیگمار گابریل گفته است که نمی‌بایست بار دیگر جنگ سرد بر جهان حاکم شود.

موضوع رقابت‌های تسلیحاتی، بحران اوکراین، سوریه و همچنین برقراری دیالوگ بین غرب و روسیه بر سر مسائل امنیتی از جمله مسائلی است که در دیدار وزیر امور خارجه آلمان و پوتین بر سر آن‌ها گفت‌وگو خواهد شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739840

وب گردی

وب گردی