صالحی: برخی غیرمنصفانه از مذاکرات هسته ای ایراد عوامانه می گیرند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی،گفت: برخی غیرمنصفانه از مذاکرات هسته ای ایرادهای عوامانه می گیرند که باید به آنان گفت چرا با افکار عمومی بازی می کنید؟

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر صالحی عصر پنج شنبه در هفتمین جشنواره تحلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور در سالن همایش های صدا و سیما،افزود: جامعه ای که با امید همراه نباشد خیلی نمی تواند حرکت جدی داشته باشد؛ امید عنصر محرک هر جامعه ای است.
صالحی ادامه داد: انسان با امید حرکت می کند اما متاسفانه نمی دانم بعضی ها چرا به دنبال از بردن امید هستند، شاید بحث انتخابات و منافع حزبی باشد که این خیلی برای من جا نمی افتد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه از سال 1382 تاکنون در جریان مذاکره هسته ای و پرونده ساختگی بودم گفت: ملت ما با مذاکرات هسته ای توانست با اقتدار و عزتمندانه آنچه که حقش بود را بگیرد.
صالحی افزود: عزیزانی که غیرمنصفانه درباره مذاکرات هسته ای صحبت می کنند بگویند چکاری باید انجام می دادیم که ندادیم؟
وی ادامه داد: به عنوان مثال می گویند 20 هزار سانتریفیوژ را حفظ می کردید که بحث طولانی دارد یا آب سنگین را نگه دارید که نگه داشتیم. می گویند رآکتور قدیمی را نگه دارید که در حال بهتر کردن ان هستیم.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در برخی امور در حوزه هسته ای در حال شتاب هستیم گفت: در مقدار کیک زردی که از اول خلقت حضرت آدم تا به امروز ما 550 تن کیک زرد داشتیم که در این یکسال بعد از برجام توانستیم 384 تن به محصول کیک زرد اضافه کنیم آیا این شتاب نیست؟
صالحی افزود: قرار است 900 تن دیگر نیز وارد کنیم که تفاهم شده است و دکتر عراقچی این را دنبال می کند تا اجرایی شود.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: می گویند 20 هزار سانتریفیوژ به 6 هزار سانتریفیوژ تبدیل شد که این از نظر عددی درست است اما از این 20 هزار سانتریفیوژ 10 هزار عدد آن کار نمی کرد و تنها 10 هزار سانتریفیوژ فعال بود.اگر 200 هزار سانتریفیوژ هم داشته باشیم اورانیوم لازم برای غنی سازی کردن را نداریم.
صالحی افزود: چرا فضای یاس را فراهم می کنیم ؟ چرا با ایجاد ابهام و تشویش فضایی را فراهم می کنیم و می گوییم برای چه می خواهید در ایران سرمایه گذاری می کنید؟ این بر خلاف قاعده اسلامی و جوانمردی و عشق به وطن است.
وی ادامه داد: ما قدرتمندانه، عزتمندانه ایستاده ایم و این ملت 37 سال فشارها را تحمل کرده که این انقلاب حفظ شود و اراده الهی این بود که انقلاب اوج بگیرد و امروز در عرصه بین المللی نقش آفرین هستیم و دوست و دشمن به این موضوع اذعان دارند.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه کلید طلایی خاورمیانه یقینا در ایران است، گفت: مشکلات اقتصادی در کشور داریم که راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.
صالحی افزود: کشور ما پتاسیل قوی و آینده‌ ای رو به رشد برای پیاده سازی این اقتصاد دارد و باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در عرصه هسته‌ ای مولد بودن را آغاز کردیم چون ما خودمان چشمه علم هستیم چیزی که من در کشوری مثل مالزی نمی ‌بینم؛ ایران به آستانه ‌های هسته‌ ای رسیده است البته برای به بلوغ رسیدن آن راه زیاد است.
رییس سازمان انرژی اتمی با یادآوری سفر خود به انگلستان و بازدید از پروژه جت گفت: قبل از برجام بعید بود که یک کشور در حال توسعه بتواند از این پروژه بازدید کند و خوشبختانه به لطف دوستان وزارت خارجه و هماهنکی های انجام شده توانستیم بازدید خوبی داشته باشیم.
صالحی در ادامه افزود: حضور معنوی ایران در لبنان، عراق و سوریه، امری نیست که کسی آن را انکار کند. با هم بودن دولت و ملت ایران در طول این سال ها باعث شده که این درک در طرف مقابل به وجود آید که دولت ها در ایران برخاسته از ملت است و درست به همین دلیل است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران می تواند با قدرت و عزت با قدرت های جهان وارد مذاکره شود.

300/302

کد خبر: 739877

وب گردی

وب گردی