تاکید اقتصاد مقاومتی بر به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اقتصاد مقاومتی بر تأمین نیروی انسانی، توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه تأکید دارد؛ ارتقای درآمد طبقات کم درآمد و متوسط هم از دیگر تأکیدات اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسکانیوز علی آقامحمدی با حضور در استودیوی بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه دولت در این زمینه برنامه ریزی مدونی ارائه نکرده است، افزود: شاید دولت در پی کنترل تورم، از موضوع فوق مغفول مانده است و این موضوع قدرت خرید قشرهای پایین را کم می کند و نابسامانی و نارضایتی در آنها شکل می گیرد.

آقامحمدی ادامه داد: محور قراردادن رشد بهره وری و ایجاد درآمد بیشتر با همین سرمایه جدید نیازمند طراحی و شبکه سازی است.

وی گفت: در اجرای اصل 44 هم متأسفانه، گرایش وزارتخانه های بزرگ بر این بوده است که خودشان تصدی گری کنند که باید این روند اصلاح شود و همه اقشار جامعه مورد توجه قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساختار نظام تأمین مالی در کشورمان به هیچ وجه به نفع طبقات خرد و ضعیف نیست و کسی در این باره پاسخگو نیست .

آقامحمدی ادامه داد: متوسط وام دریافتی مردم 7 میلیون تومان است که نمی تواند فایده ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: اولویت گذاری در ارائه تسهیلات مهم است و باید به گونه ای باشد که همگان بتوانند توانمندی های خود را بروز دهند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه دانش آموختگان، بخش زیادی از طبقات متوسط و ضعیف کشورمان را تشکیل می دهند، اضافه کرد : اگر اقتصاد ایران دانش بنیان نشود این قشر، بیکار باقی می مانند.

وی گفت: نرخ بیکاری افراد زیر دیپلم در کشورمان، 5 درصد و در قشر دانش آموخته بیش از 25 درصد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره هدفمندی یارانه ها هم طرحی نداریم، افزود: دولت باید در ساختار بودجه تغییراتی را اعمال می کرد اما این کار را انجام نداد.

آقامحمدی بر لزوم تغییرات بنیادین نظام بانکی نیز تاکید و اضافه کرد: در زمینه دیپلماسی اقتصادی هم باید اجرایی تر عمل کنیم.

301/300

کد خبر: 739905

وب گردی

وب گردی