چاووش اوغلو: موضع ما درباره حکومت سوریه تغییر نکرده است

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: موضع ما در مقابل حکومت بشار اسد تغییر نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت چاپ ترکیه، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز با بیان این مطلب خبرهای منتشر شده را درباره درخواست آنکارا از دمشق برای واگذاری پایگاه نظامی به این کشور در خاک سوریه رد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چنانچه آمریکا عملیات در رقه را با مشارکت نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اجرا کند، ترکیه با استفاده ارتش آمریکا از پایگاه هوایی اینجیرلیک برای عملیات در رقه موافقت خواهد کرد؟ گفت : این موضوعی نیست که من به تنهایی درباره آن تصمیم بگیرم. ما پایگاه اینجیرلیک را به همراه ناتو تاسیس کرده ایم.
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم نهایی درباره عملیات در رقه اتخاذ نشده است ؛ گفت : «ی پ گ» که شاخه سوری گروه پ ک ک است ، برای تصرف مناطق بیشتر در سوریه در پی مشارکت در عملیات رقه است.
چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره دیدار سه جانبه روسای ستاد ارتش های آمریکا ، ترکیه و روسیه در آنتالیا تصریح کرد: گفتگوی روسای ستاد ارتش های سه کشور درباره آینده سوریه و همکاری های منطقه ای با اهمیت بود. باید گام های دقیقی برداشته و تدابیر مشترکی برای جلوگیری از حوادث و بروز درگیری اتخاذ شود.
وی درباره عملیات نظامی در رقه تاکید کرد، آمریکا هنوز در این باره دچار سردرگمی است.
چاووش اوغلو گفت: در آمریکا نیز جناح های مختلفی وجود دارند.
وی افزود:‌ «ی پ گ» پس از ورود به رقه از این شهر خارج نخواهد شد. این گروه از موضوع (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش به عنوان یک فرصت استفاده می کند. آنچه مهم است ، ضرورت خروج این گروه از منبج و جلوگیری از تشکیل منطقه خودمختار در این منطقه است.
وی گفت: ما پیشتر اعلام کرده ایم که اجازه تحقق چنین خیال هایی را نخواهیم داد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739922

وب گردی

وب گردی