رفع ایرادهای شورای نگهبان از بودجه 96 و برنامه ششم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین هفته کاری خود در سال جاری، رسیدگی و رفع ایرادهای شورای نگهبان به مصوبه لایحه بودجه 1396 و نیز برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود دارند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پانزدهم اسفندماه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را به پایان رساندند و سقف آن را 11 میلیون و 527 هزار میلیارد ریال تعیین کردند.

شورای نگهبان در بررسی این لایحه، بندهایی از آن را مغایر شرع و قانون اساسی تشخیص داده و آن را به مجلس باز گردانده است.

برنامه ششم توسعه نیز برای سومین بار محل ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و رفع آنها بار دیگر در دستور مجلس قرار گرفته است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده انتخاب اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را در دستور کار دارند.

قرائت گزارش کمیسیون انرژی در مورد حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای بندماهشهر، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پروژه های انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران و نیز گزارش مرکز پژوهش های مجلس در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی است که در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده آمده است.

** تامین نظر شورای نگهبان در برخی مصوبات مجلس
همچنین رسیدگی به طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که برای پنجمین بار از سوی شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده و نیز طرح استفساریه تبصره 4 و ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که برای سومین بار از شورای نگهبان برگشت خورده، در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

نمایندگان همچنین بررسی لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی را در دستور کار هفته آینده خود دارند.

به گزارش ایرنا لایحه چگونگی تشکیل و رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح، طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری درباره اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی، طرح الحاق یک تبصره به ماده 23 قانون شوراهای حل اختلاف، طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس، گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه هوای پاک، طرح یک فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور و لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور از دیگر مواردی است که در نوبت بررسی جلسه علنی مجلس قرار گرفته است.

301/300

کد خبر: 739933

وب گردی

وب گردی