روایت معاونان آموزش و تحصیلات تکمیلی، پزشکی، پژوهش و فناوری از مصوبات کمیسیون‌های تخصصی اجلاس

در دومین روز از هفتادو یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه، معاونان به ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی که روز گذشته با حضور روسای واحدها برگزار شد، پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، کتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر ابطحی معاون پزشکی و دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری به ارائه گزارش از کمیسیون‌های مربوطه پرداختند.

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح مصوبات کمیسیون تخصصی حوزه مربوطه، جذب اعضای هیات علمی تمام وقت براساس تعهدات سپرده شده در برنامه ششم توسعه “برنامه دوم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی”، جذب و بورس نخبگان برای بهبود هرم هیات علمی از جمله مصوبات کمیسیون آموزش و تحصیلات تکمیلی است.
وی همچنین ممیزی رشته محل ها و پذیرش دانشجو بر اساس ممیزی، مدیریت رشته محل های واحدهای داخل یک استان و استان های مجاور را از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب اجرای بخشنامه تشویق و رکود اعضای هیات علمی، گفت: بخشنامه میزان فوق العاده خاص جذب اعضای هیات علمی دانشگاه، بخشنامه شرح وظایف شورا و مدیران گروه و شیوه نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی در این کمیسیون تصویب شد.

مصوبات کمیسیون پزشکی/ارتقای مرکز مهارت های بالینی جهت آمادگی برگزاری امتحانات

دکتر ابطحی معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پنل ارائه مصوبات کمیسیون تخصصی پزشکی، با بیان اینکه امروز بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی رفع شده است، گفت: خوشبختانه با تلاش و حمایت دکتر میرزاده و تمامی مسئولان توانستیم اعتماد وزارت بهداشت را جلب کنیم و در رشته های بسیاری همچون رشته های بین رشته ای و تخصصی دانشجو کسب کنیم.

وی در خصوص مصوبات کمیسیون پزشکی، گفت: مقرر شد کلیه واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی حسب مقررات نسبت به ارتقای مرکز مهارت های بالینی خود جهت آمادگی برگزاری امتحانات ارزیابی صلاحیت های بالینی و یا OSCE رشته های علوم پزشکی اقدام کنند.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ بخشنامه دانشگاه سالم، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه کلیه واحدهای واجد شرایط بخشنامه دانشگاه سالم ضمن ادامه اجرای بخشنامه یاد شده در سال 96 گزارش خود را در رابطه با عملکرد اجرای این بخشنامه در سال 95 به حوزه معاونت علوم پزشکی ارسال کنند.

مصوبات کمیسیون پژوهش و فناوری/ ایجاد شتاب دهنده ها و مراکز کارآفرینی و نوآوری در پردیس های پارک علم و فناوری یا مراکز رشد

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به سامانه اصالت سنج، اظهارکرد:با اجرای سراسری سامانه اصالت سنج، همه واحدهای دانشگاهی باید پایان نامه ها را در مخزن اصالت سنج بارگذاری کامل کنند.

وی افزود: بدون انجام اصالت سنجی و گرفتن مجوز لازم، هیچ یک از پایان نامه ها امکان دفاع نخواهند داشت. تا به امروز ۱۲۰ واحد دانشگاهی برای فرستادن نسخه الکترونیکی پایان نامه ها اقدام کرده و اطلاعات مورد نظر برای ۱۱۰ هزار عنوان پایان نامه در بانک اصلی نرم افزار ذخیره شده است. بر این اساس بهره برداری از این سامانه عملیاتی شده و پایگاه های آن نیز به طور پیوسته به روز می شود.

واشقانی فراهانی با تاکید بر اینکه همه واحدها فرصت دارند متن پایان نامه ها را، تا نیمه اردیبهشت سال ۹6 به واحد نجفآباد ارسال کنند، تصریح کرد: همه واحدهای دانشگاهی، موظفند بعد از نیمه اردیبهشت سال ۹6 و برای ترم آینده، تاییدیه سامانه اصالت سنجی را داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه کیسیون پژوهش و فناوری، افزود: مقرر شد نیازهای تحقیقاتی دستگاه ها و سازمان ها به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شود و واحدهای دانشگاهی نیز پیگیری لازم را درباره نیازسنجی و گرفتن پروژه های برون دانشگاهی انجام دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ایجاد شتاب دهنده ها و مراکز کارآفرینی و نوآوری در پردیس های پارک علم و فناوری یا مراکز رشد که موافقت اصولی دارند در دستور کار قرار گیرد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 739975

وب گردی

وب گردی