حادثه 24 اسفند سال 63 در نماز جمعه امروز تهران بازخوانی شد

اقدام تروریستی منافقان در 24 اسفند سال 1363 که باعث شهادت 14 تن و زخمی شدن 88 تن دیگر از نمازگزاران نماز جمعه تهران شد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تهران بازخوانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، 24 اسفندماه، سالروز انفجار بمب دست ساز در نماز جمعه تهران است؛ انفجاری که در سال 1363 به دست منافقین کوردل باهدف جلوگیری از حضور مردم در نمازجمعه انجام شد.

در آن روز، حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری وقت، امام جمعه تهران بودند.

در زمانی که رژیم بعث، مردم را از رفتن به نماز جمعه بر حذر می ‏داشت و به بمباران و موشک باران نماز جمعه تهدید می‏ کرد، منافقان نیز بیکار ننشسته و هماهنگ با رژیم بعث عراق، نماز جمعه تهران را در 24 اسفند 1363 به خاک و خون کشیدند.

در این جنایت که ساعت 12 و 29 دقیقه صورت گرفت، رهبر معظم انقلاب که در آن زمان در مقام ریاست جمهوری و امامت جمعه تهران در حال ایراد خطبه‏های نماز بودند، پس از انفجار بمب، با صلابت و بدون هیچ گونه تزلزلی به خطبه‏هایش ادامه دادند.

نمازگزاران پس از لحظاتی از زمان وقوع انفجار، فریادهای الله اکبر سردادند و حضرت آیت الله خامنه ای نیز به بیانات خود ادامه دادند و با اشاره به شعارهای مرگ بر منافق، منافقان کوردل را عامل این جنایت خواندند.

امام راحل(ره) نیز پس از این اقدام تروریستی، چند بار در صحبت هایشان به این مساله اشاره کردند که «زمانی که تلویزیون را نگاه کردم، دیدم با وجود اینکه بمب منفجر شد اما یک نفر نرفت و همه نشستند و امام جمعه، با صلابت صحبتهایش را ادامه داد و آهنگ صدایش عوض نشد. مردم هم سر جایشان نشستند. فقط شعار دادند: حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست.»

منبع:ایرنا
دریافت کننده:درخشان انتشاردهنده:نقاشی

301/300

کد خبر: 739992

وب گردی

وب گردی