نشست بروجردی و رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان بوسنی و هرزگوین

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان در جلسه مشترک با «سیفِت پوجیچ» ، رئیس کمیسیون مشترک دفاع و امنیت ملی پارلمان بوسنی و هرزگوین بر ضرورت تقویت روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین تاکید کرد. 


به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در این دیدار که اعضای کمیسیون مشترک دفاع و امنیت ملی پارلمان بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشتند، طرفین درخصوص نحوه عملکرد کمیسیون ها و برخورد با مسائل دفاعی و امنیتی تبادل نظر کردند.

پوجیچ با تایید این موضوع که میان دو کشور دوست و برادر، بوسنی و هرزگوین و ایران همواره روابط صمیمانه و خوبی وجود داشته است، بر لزوم همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف و خصوصا همکاری های پارلمانی تاکید کرد.
«باریشا چولاک» رئیس سابق مجلس اقوام بوسنی و عضو فعلی کمیسیون مشترک دفاع و امنیت ملی پارلمان بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از سفر هیئت ویژه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سارایوو، آن را زمینه ساز تقویت همکاری های میان دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و امنیتی دانست.
علاءالدین بروجردی، ­رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان هم در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بوسنی و هرزگوین و ملاقات با مقامات این کشور، به سابقه مناسبات دوجانبه میان دو کشور اشاره کرد و گفت: امروز بیش از 25 سال از همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری میان دو کشور می گذرد و علیرغم فراز و نشیب ها، روابط میان دو کشور همواره دوستانه بوده است.
بروجردی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین زمان ها و در طی جنگ سالهای 1995-1992،همواره در کنار مردم و دولت بوسنی و هرزگوین بوده است و از هیچ کمکی دریغ نکرده است. حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین همواره در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و دارد."
در این جلسه طرفین همچنین اقدامات تروریستی را در سراسر جهان به خصوص منطقه ی خاورمیانه و کشورهای عراق و سوریه محکوم کردند و تلاش های جهانی برای مقابله با این گروه های تروریستی و اقدامات آنها را خواستار شدند.

تاییدکننده سرلک

کد خبر: 740026

وب گردی

وب گردی