دلیری: تغییر در اقتصاد کشور وابسته به شرکت های دانش بنیان است/تعامل خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کردیم

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری عنوان کرد: طی 2 سال گذشته تعاملاتی خوبی را با دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کردیم.

علیرضا دلیری در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: لازمه تحول در اقتصاد کشور تغییر در اقتصاد دانش بنیان است که این امر از طریق ایجاد تحول در فعالیت های تولیدی با تکولوژی روز میسر می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه پایه و اساس شرکت های دانش بنیان، فناوری است بنابراین این امر باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در اقتصاد کشور خواهد شد.

به گفه دلیری، در حال حاضر شرکت های تولیدی که اقدامات خود را براساس روش سنتی به سرانجام می رسانند در حال حاضر شاهد رکود هستند که در صورت ادامه فعالیت شرکت ها با همین روند نمی توان شاهد تنوعی در اقتصاد کشور باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد تغییر و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور باید وابسته به فعالیت شرکت های دانش بنیان باشد، اظهار داشت: این امر از طریق تمرکز بر فناوری های جدید در اقتصاد ایجاد می شود، تا علاوه بر ورود سرمایه گذاری در حوزه فناوری، نوعی تامین مالی به این حوزه اختصاص داده شود، که از طریق می توانیم به زودی شاهد شکوفایی اقتصادی کشور و ارتقاء اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم و همچنین باعث ارتقاء جایگاه مخترعان در تجاری سازی طرح هایشان می شود.

وی با تاکید بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان افزود: طی 2 سال گذشته تعاملاتی خوبی را با دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کردیم که در راه اندازی مراکز رشد، جذب نخبگان در فعالت شرکت های دانش بنیان بسیار تاثیر گذار بوده است.

دلیری به تامین درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از طریق تولید دانش بر پایه اقتصاد دانش بنیان به جای شهریه دانشجویان اشاره کرد و گفت: باید درصدد بالایی از درآمد دانشگاه آزاد مانند دانشگاه های موفق دنیا از طریق تولید دانش باشد که این امر تنها از طریق ارتقا شرکت دانش بنیان، توجه به ایده های فناورانه دانشجویان و اساتید بوده، خوشبختانه در حال حاضر بستر خوبی در دانشگاه آزاد شکل گرفته و شاهد رقابت واحد های دانش بنیان دانشگاه آزاد هستیم.

وی به برنامه های پیش رو جهت افزایش همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه دانشگاه آزاد باید نگاه ارتقا یافته تری باشد تا بتوانیم مسیر پیش روی خود را ادامه دهیم زیرا ریلی را برای اقتصاد دانش بنیان ایجاد کردیم که هر کسی هماهنگ با این ریل حرکت کند می تواند موفق باشد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پوریا پور عرب

کد خبر: 740027

وب گردی

وب گردی