آخرین وضعیت مذاکرات حج ۹۶؛ هنوز نتیجه مشخص نیست

سرپرست سازمان حج و زیارت روند مذاکرات حج را تشریح کرد و گفت: مساله شهدای منا و مسجدالحرام از محورهای اصلی مذاکرات حج است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حمید محمدی در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات حج افزود: مذاکرات با وزارت حج عربستان بر سر موضوعات باقی مانده هم چنان در جریان است، همان طور که همواره اعلام شده است، موضوع شهدای منا از دغدعه های اصلی همه مسئولان و خانواده محترم شهدا بوده است که همواره با جدیت پیگیری شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع، در نامه نخست که به عربستان ارسال شد و در آن رئوس مطالبات جمهوری اسلامی ایران مطرح و تصریح شد، بر موضوع شهدای منا و مسجدالحرام به عنوان یک محور اصلی تاکید شد. بر همین مبنا، هیئت مذاکره کننده، به عنوان امین خانواده معزز شهدای منا، موضوع منا را به عنوان یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات با جدیت پیگیری کرده است.

سرپرست سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مذاکرات هم چنان ادامه دارد و نتایج آن هنوز کاملا روشن و ملموس نشده است و هنوز در تمامی موارد به جمع بندی های لازم نرسیده ایم و رسانه ای کردن بی موقع مسائل هم، همیشه به حل مشکل کمک نمی کند، لذا به طور طبیعی و منطقی، اطلاع رسانی در این خصوص به روشن تر شدن نتایج مذاکرات و دستیابی به جمع بندی های لازم موکول شده است.

خبرنگار و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 740034

وب گردی

وب گردی