رونمایی المان سخنگو یار دیرین امام و رهبری در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

همزمان با هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی‌اکبرولایتی، دکتر حمید میرزاده، مهندس محسن هاشمی، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی و جمعی کثیری از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی المان سخنگو، طراحی و ساخته شده توسط واحد لاهیجان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکتر میرزاده، معاونان، مدیران و جمعی از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، بیت معظم رییس فقید هیات موسس و هیات امنا دانشگاه، ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) (سازمان مرکزی و پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی) را افتتاح و از سردیس رئیس فقید پیشین هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین از المان سخنگو یار دیرین امام و رهبری محصول دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان (شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج) رونمایی کرد.

این محصول به طور کامل توسط دانشجویان ارشد مهندسی برق الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد لاهیجان طراحی و ساخته شد که اولین نمونه از آن با همت ریاست محترم واحد لاهیجان جناب آقای دکتر سهراب کرد رستمی، مدیران پژوهشی و فرهنگی واحد در بهمن ماه سال 1394 در مقبره ی شهدای گمنام واحد لاهیجان رونمایی شد و اکنون پس از دو حضور موفق در نمایشگاه بین المللی فن بازار و الکامپ کشور و فن بازار منطقه ی آزاد بندر انزلی، در آستانه ی تولید انبوه قرار گرفته است.

با تجهیز تندیس ها، مقبره های شهدا، اماکن تاریخی و گردشگری به المان سخنگو، هنگامی که افراد از نزدیک آنها عبور کنند، چنانچه تمایل به شنیدن صحبت های شخصیت مورد نظر را داشته باشند می توانند وای فای گوشی خود را روشن کرده تا شخصیت مورد نظر به وی زنگ بزند و راجع به سرگذشت خود تعریف کنند .همچنین روی این سیستم نمایشگر لمسی تعبیه شده تا کسانی که گوشی هوشمند همراه ندارند بتوانند از سیستم استفاده کنند

در رابطه با المان سخنگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی، هنگامی که افراد از محدوده تندیس آیت الله هاشمی عبور می کنند چنانچه تمایل داشته باشند تماسی به گوشی همراهشان گرفته خواهد شد. پس از پذیرش تماس، از سر گذشت آیت الله هاشمی (تاریخ ولادتشان، نقششان در انقلاب اسلامی، خاطراتشان و مسولیت هایشان ) برای افراد گفته خواهد شد. در هر بار که به سیستم متصل می شوید صحبت های متفاوتی خواهید شنید بنابرین این سیستم همیشه جذابیت خواهد داشت.

پس اتمام تماس صفحه ی جدیدی روی تلفن همراه ظاهر خواهد شد که حاوی منوی گالری فیلم، گالری عکس، بیوگرافی و صوت های متعلق به ایشان است. که هم قابلیت دانلود با سرعت بسیار بالا دارد و هم می توان به صورت آنلاین مشاهده کرد. از دیگر ویژگی های دیگر این سیستم این است بیش از پنجاه نفر هم زمان می توانند از سیستم استفاده کنند که این تعداد قابل افزایش است.

مجید رفیعی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده محصول و دانشجو ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در رابطه با ساخت المان سخنگو اظهار داشت: «با یاری خداوند متعال و پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی و پژوهشی توانستیم از المان سخنگو یار دیرین رونمایی کنیم».

وی افزود:« با توجه به فرمایشات اخیر دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مورد تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی، المان سخنگو با شناساندن مفاخر و مشاهیر ملی با پیگیری های ریاست محترم واحد لاهیجان جناب آقای دکتر کرد رستمی به زودی جایگاه ویژه ای در عرصه ی فرهنگی کشور و سایر واحد های دانشگاهی خواهد یافت».

رفیعی خاطرنشان کرد: «المان سخنگو اولین محصول شرکت می باشد، قطعا با پیگیری مجدانه در برگزاری اتاق های فکر و ایده محوری و با حمایت های ریاست محترم و مدیران پیگیر پژوهشی واحد لاهیجان محصولات دیگری از شرکت رونمایی خواهد شد».

وی اضافه کرد:« اساتید دانشگاهی با بکارگیری دانشجویان در پروژه های ایده محور باعث ارتقا سطح علمی دانشجویان و پویا کردن اقتصاد دانش بنیان واحد لاهیجان، خواهند شد».

رفیعی گفت: «از ریاست محترم واحد لاهیجان جناب آقای دکتر کردرستمی ،دکتر میر مظفر فلاح چای معاون محترم پژوهشی واحد و دکتر عباس تقوایی معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر مجتبی سلیمانی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سایر مسئولین بابت حمایت هایشان تشکر می کنم.

سینا امیرعسکری رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان سازنده محصول و دانشجو ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز اظهار کرد: «به لطف خدا امروز از محصول المان سخنگو رو نمایی کرده ایم که بنده و همکارم به نمایندگی از شرکت و دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در این مراسم حضور یافتیم.»

وی گفت:« تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان فرصت خوبی برای ما فراهم آورد تا با استفاده از پتانسیل های موجود در این واحد بزرگ، بتوانیم این ایده را جامه ی عمل بپوشانیم».

امیرعسکری یادآور شد: «ما با شعار تبدیل ایده به محصول و با برگزاری اتاق های فکر و ایده پردازی ،ایده های تجاری زیادی روی میز داریم که ان شاالله به زودی به عرصه ی تجاری سازی وارد خواهیم کرد».

وی افزود:« به نوبه ی خودم از تمامی دانشجوها در هر مقطعی و اساتید بزرگوار و گرامی درخواست می کنم از ظرفیت های موجود دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند و از طریق مرکز رشد دانشگاه ایده های خودشان را به اجرا برسانند».

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان ماندگار الکترونیک لاهیجان تصریح کرد: «شرایطی که در مرکز رشد دانشگاه فراهم آمده است مجرایی مناسب،امن و مطمئن برای اجرای چنین پروژه هایی استک».

وی گفت: «در انتها از ریاست محترم واحد لاهیجان که همیشه به ما دلگرمی دادند و مدیرانی که موانع رو یکی پس از دیگری از پیش روی ما برداشتند تشکر می کنم».

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740038

وب گردی

وب گردی