طرح داوطلبانه «چشمک به زندگی سالم» در ایستگاه های مترو شهر تهران برگزار می شود

 طرح چشمک به زندگی سالم با حضور دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، شهید بهشتی، ایران و تهران و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اداره کل سلامت شهرداری شهر تهران فردا پنجشنبه نوزدهم اسفند ماه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۱۶ در بیش از ۸۰ ایستگاه مترو تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، میثم اخلاق دوست مسئول علمی طرح چشمک به زندگی سالم در خصوص این طرح گفت: دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در این برنامه ضمن ارزیابی ریسک و خطر (risk score) ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی و قلبی شهروندان در طی پنج سال آینده، به مسافران مترو نحوه زندگی سالم و شیوه های اصلاح سبک زندگی آموزش داده می شود هدف از اجرای این طرح داوطلبانه، فرهنگ‌سازی سلامت و آگاهی رسانی سبک زندگی سالم است

وی افزود: با توجه به کمبود بسیار شایع ویتامین د در کشور، براساس دستورالعمل های علمی، به افراد دارای شرایط مصرف ، پرل ویتامین D توزیع می شود و توصیه های لازم در خصوص میزان و نحوه ویتامین د این ریزمغذی مهم ارائه می شود.
مسئول علمی طرح چشمک به زندگی سالم اظهار داشت: در این طرح حدود 400 نفر از دانشجویان علوم پزشکی آزاد اسلامی در کنار دیگر دانشجویان علوم پزشکی کشور حضور دارند که حضور موثر آنها افتخاری برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است .
وی ابراز خرسندی کرد: نتایج و اطلاعات علمی حاصل از این طرح چند ده هزار نفری در جهت بهبود سبک زندگی سالم و الگوهای تغذیه سالم بصورت مقاله علمی منتشر و اجرایی می شود.
اخلاق دوست در پایان از ریاست واحد و هیات رئیسه واحد پزشکی مسئولین محترم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت حمایتهای کم نظیرشان، داوود پیرانی دبیر طرح چشمک به زندگی سالم، و کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران خصوصا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، علوم دارویی و قزوین قدردانی و تشکر کرد.
بر اساس همین گزارش در همایش هزار نفری روز گذشته که در سالن امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، میثم اخلاق دوست مسئول علمی طرح چشمک به همراه شادی عرفانیان اصل عضو تیم علمی به آموزش گروهی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران پرداختند. و آماده حضور شهروندان عزیز برای بهره‌مندی از خدمات ارائه‌شده در پایگاه‌های بیش از ۸۰ ایستگاه مترو تهران هستند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740066

وب گردی

وب گردی