حذف عراق از لیست کشورهای ممنوع‌الورود به آمریکا تاکتیکی جهت ایجاد تفرقه در جهان اسلام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید دارد فرمان اخیر ترامپ درباره منع ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا فاقد پشتوانه حقوقی است.

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا رحیمی با اشاره به فرمان دوم ترامپ برای ممنوعیت مهاجرت اتباع برخی از کشورها به آمریکا به استثنای عراق، گفت: ترامپ از برخی از خلاءهایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد حداکثر استفاده را می کند و این مایه تأسف برای این کشورهاست که با حذف یک کشور اسلامی از لیست کشورهایی که با محدودیت تردد مواجه هستند، ابراز خرسندی می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تقویت همبستگی در کشورهای اسلامی باعث ایجاد مانعی برای عدم بهره برداری کشورهای استعمارگر است، عنوان کرد: حذف کشور عراق حرکت تاکتیکی برای ایجاد تفرقه بیشتر در جهان اسلام بوده و جای خرسندی ندارد.

وی در گفت و گو با خانه ملت افزود: در این بین تنها موضع حرفه ای کشور عراق موضعی علیه آمریکاست که 7 کشور مسلمان را با محدودیت های ظالمانه و بی مبنا برای تردد مواجه کرده است.

رحیمی در ادامه فرمان اخیر ترامپ را فاقد پشتوانه حقوقی دانست و گفت: اگرچه کشورها در تعیین مقررات روادید خودمختار هستند اما این اختیار در چارچوب مقررات و پروتکل های بین المللی است و یکی از موارد حقوق بشر، صرف نظر از تابعیت، امکان تردد در سطح بین الملل با رعایت قوانین بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قوانین بین المللی کشورها را ملزم به همکاری های بین المللی می کند، خاطرنشان کرد: عمل به قوانین تسهیل تردد، فارغ از تصمیم های سخت گیرانه به بهانه منافع ملی نباید باعث نقض چارچوب های بین المللی شود لذا در این خصوص سیستم قضایی آمریکا به ترامپ این اجازه را نمی دهد که بدون دلیل قانع کننده باعث منع ورود اتباع برخی کشورها به این کشور شود.

301/300

کد خبر: 740076

وب گردی

وب گردی