رشد 2 برابری در کسب درآمد از فعالیت های غیر شهریه ای/عایق های حرارتی و فوق آب گریز 2 محصول استراتژیک در واحد قم

محمد سالار کسرایی گفت: در بخش بودجه دانشگاه نیز در طی ۲سال گذشته ۲برابر رشد داشته ایم که این امربه پشتوانه ی درآمد هایی است که دانشگاه واحد قم جدا از بحث های شهریه ای کسب کرده است.

دکتر محمد سالار کسرایی رییس سابق واحد قم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برنامه های انجام شده در سال گدشته به ایسکانیوز گفت : خوشبختانه در طی ۲سال گذشته در بخش های اساسی دانشگاه که شامل تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی، بحث درآمد ها ،گسترش مرکز رشد و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان می شود رشد قابل توجهی را داشته ایم.

وی افزود: در خصوص تعداد دانشجو تا سال ۹۳ حدود ۷هزار نفر و امروز حدود ۱۴هزار نفر دانشجو داریم که آمار رشد 2 برابری را به ما نشان می دهد، همچنین حدود ۱۸۰هیات علمی ثابت داشتیم که امروز به تعداد ۲۳۰رسیده اند که در این زمینه نیز گام بزرگی در جهت کیفیت و افزایش توان علمی دانشگاه برداشته ابم.

وی ادامه داد: در بخش بودجه دانشگاه نیز در طی ۲سال گذشته ۲برابر رشد داشته ایم که این امربه پشتوانه ی درآمد هایی است که دانشگاه واحد قم جدا از بحث های شهریه ای کسب کرده است. در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان هم تا سال ۹۴ واحد قم هیچ مرکز رشدی نداشت تا اینکه اولین مرکز رشد واحد در سال ۹۴ توسط دکتر میرزاده کار خود را آغاز کرد و تا امروز به فعالیت خود با قدرت هرچه بیشتر ادامه می دهد.

سالار کسرایی عنوان کرد: در زمینه محصولات دانش بنیان واحد قم 2 محصول استراتژیک دارد که شامل عایق های حرارتی و فوق آب گریز هستند که خوشبختانه در نمایشگاه هایی که برای ارائه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد به خوبی توانست خود را در معرض تماشا بگذارد و نظر بازدید کنندگان و مدیران سازمان مرکزی را به خود جلب کند.

وی در زمینه هایی مانند صرفه جویی و کاهش در نیروی مازاد در واحد قم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال ۹۳تعداد کارکنان دانشگاه بالغ بر ۲۴۰نفر بود که هم اکنون این تعداد به حدود ۲۲۶نفر رسیده است که امیدواریم این کاهش نیرو در حوزه اداری دانشگاه ادامه دار باشد.

وی یادآور شد: در سایر زمینه ها مانند بحث های عمرانی، پیگیری های لازم از جمله پایان دادن به یک ساختمان نیمه کاره در دست انجام است. همچنین موضوع سند املاک دانشگاه که در سال ۹۳ عملا هیچ مدرکی در این خصوص نداشتیم در ۳بخش مهم واحد پانزده خرداد، میدان پلیس و مجموعه پردیسان با همکاری اداره مسکن و شهرسازی مرتفع شد .

رییس سابق واحد قم با بیان برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس یک برنامه مصوب که شامل تمام بخش های دانشگاه می شود برنامه ای کارآمد و قابل قبولی را در نظر گرفته ایم که شامل فعالیت هایی در زمینه توسعه بخش های آموزشی ، فرهنگی و عمرانی می شود .

وی اضافه کرد: در همین راستا در حوزه پژوهشی، بخش آزمایشگاهی را توسعه و مرکز رشد واحد را احداث خواهیم کرد، همچنین در بخش آموزشی با جذب اعضای هیات علمی و مدیریت بهتر در برنامه های آموزشی سعی در ارتقای هرچه بهتر این حوزه خواهیم داشت.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 740113

وب گردی

وب گردی