"بدترین بحران انسانی"در جهان از زمان جنگ جهانی دوم

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد هشدار داد، جهان با بزرگترین بحران انسانی از زمان پایان جنگ جهانی دوم روبه‌روست و بیش از ۲۰ میلیون تن از چهار کشور با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه گاردین، استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوشتانه جمعه در نشست شورای امنیت گفت، بدون تلاش‌های جهانی هماهنگ و جامع، "مردم از گرسنگی و بیماری می‌میرند و تعداد بیشتری رنج می‌برند."

او خواستار ارسال کمک‌های مالی فوری برای سودان جنوبی،‌ سومالی، نیجریه و یمن شد و نیز تاکید کرد که باید دسترسی بدون شرط برای "معکوس کردن روند فاجعه" اعمال شود.

اوبراین گفت:‌ ما تا ژوئیه به چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار نیاز داریم.

به گفته این مقام، چنانچه تزریق عمده پول صورت نگیرد کودکان دچار سوء تغذیه می‌شوند، نمی‌توانند به مدرسه بروند، دستاوردهای حوزه اقتصاد معکوس می‌شود و معیشت، آینده و امید از بین می‌رود.

معاون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت:‌ تازه آغاز سال میلادی است و ما با بزرگترین بحران انسانی از زمان تشکیل سازمان ملل متحد در ۱۹۴۵ روبه‌رو هستیم. اکنون بیش از ۲۰ میلیون تن از چهار کشور جهان با گرسنگی و قحطی مواجه هستند.

به گفته این مقام، یمن شاهد بزرگترین بحران بشردوستانه است و دو سوم جمعیت حدودا ۱۹ میلیونی آن نیازمند دریافت کمک هستند و بیش از هفت میلیون تن گرسنه هستند. همچنین بیش از ۴۸ هزار تن طی دو ماه گذشته از درگیری‌های یمن گریختند.

اوبراین تاکید کرد:‌ چنانچه به طرفین درگیر در یمن اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه را ندهند و رفتارشان تغییر نکند، آنها باید مسؤولیت قحطی غیرقابل اجتناب، مرگ‌ومیر غیرضروری و تبعات آتی آن را بپذیرند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740124

وب گردی

وب گردی