خاطرات  ناتمام نلسون ماندلا منتشر می شود

کتاب خاطرات دوران ریاست‌جمهوری «نلسون ماندلا» به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «گاردین»، خاطرات ناتمام «نلسون ماندلا» از دوران ریاست‌جمهوری‌اش، با کمک شاعر و رمان‌نویس آفریقایی به کتاب تبدیل می‌شود.

این کتاب که «Dare not Linger» نام گرفته، قرار است در پاییز امسال روانه بازار شود. «ماندلا لانگا» نام نویسنده و شاعر اهل آفریقای جنوبی است که با استفاده از متون موجود در آرشیو «ماندلا»، این کتاب را تکمیل کرده است.

«راه دشوار آزادی» دیگر کتاب زندگینامه‌ای از این سیاستمدار، از پرفروش‌ترین مجموعه خاطرات است که روایتگر دوران کودکی و سال‌های حبس «ماندلا»ست. فیلمی نیز براساس این کتاب با بازی «ادریس البا» ساخته شده است.

«ماندلا» اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی است که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ این سمت را بر عهده داشت. این چهره سیاسی در آفریقای جنوبی به عنوان نماد مقاومت و امید شناحته می‌شود. این چهره انقلابیِ ضدآپارتاید در سال‌های پایانی ریاست‌جمهوری خود، کار بر روی دست‌نوشته «Dare not Linger» را آغاز کرد اما با مرگش در سال ۲۰۱۳، این دست‌نوشته هم ناتمام ماند.

بخش‌هایی از این دست‌نوشته در کتاب «واگویه‌هایی با خویش» (۲۰۱۰) منتشر شده است. اما حالا، «ماندلا لانگا» با دسترسی به متون موجود در آرشیو شخصی «ماندلا» این کتاب را تکمیل کرده است. او در این‌باره گفت: من در حین نگارش،‌ کاملا به وزن شخصیت او و نیاز به درخشش صدای او تا حد امکان، واقف بودم. «نلسون ماندلا» حدود ۷۰ هزار کلمه نوشته بود که در موقعیت دیگر می‌توان آن را یک دست‌نوشته کامل دانست، اما او هنوز خیلی حرف برای گفتن داشت. «ماندلا» از هر ملاقاتی که داشت، یادداشت برمی‌داشت.همه این نوشته‌ها به قلم او، در آشیو موجود است.

به گفته ویراستار انتشارت «مک‌میلان» که حق چاپ این کتاب را دارد،‌ «Dare not Linger» نزدیک‌ترین دنباله به اثر زندگینامه‌ای «راه دشوار آزادی» است.

کتاب خاطرات «ماندلا» ماه اکتبر در انگلستان و آمریکا با مقدمه‌ای از همسرش به چاپ می‌رسد. حق ترجمه این اثر در کشورهای مختلف اروپا فروخته شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740128

وب گردی

وب گردی