پرواز همای و قاسیم اف جنجال کردند/طنین نوای «ساری گلین» در سالن وزارت کشور

«جنجال دو دیوانه» با هم خوانی پرواز همای و عالیم قاسیم اف با اجرای قطعاتی از سروده های شهریار و همای در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز کنسرت پرواز همای و عالیم قاسیم اف جمعه 20 اسفند ماه در تالار بزرگ وزارت کشور با 20 دقیق تاخیر برگزار شد. این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» در دو بخش به صورت دوئت فارسی و ترکی اجرا شد. رایزنی ها برای اجرای این کنسرت حدود دو سال به طول انجامید.

ابتدای کنسرت با هم نوازی دف و ناقارا آغاز شد که در همان ابتدا نوای زیبای دف اسفندیار شاهمیر و ناقارا جاوید نبی اف شنوندگان را به وجد آورد. در این حین گروه مستان و گروه نوازندگان آذری به روی صحنه حاضر شدند. پس از آن همای و عالیم قاسیم اف در میان تشویق جمعیت بالا رفتند.

در ابتدای اجرا قطعه «خدا در روستای ماست» اجرا شد. دومین قطعه با نام «بی کس» در ادامه آن اجرا شد. هردوی این قطعات سروده و آهنگسازی پرواز همای است. سپس گروه ایرانی و آذری در میان تماشاگرانی که بیشتر آذری زبان بودند شروع به هنرنمایی کردند که ریتم شورانگیز آن ها تماشاگران را به وجد آورد تا با دست های خود آنها را همراهی کنند.

در بخش اول آهنگ ها به صورت تلفیقی توسط دو خواننده اجرا شد. بعد از آن قطعه «ساری گلین» با اجرای عالیم قاسیم اف مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در ادامه بخش دوم کنسرت بدون آنتراکت اجرا شد و این در حالی بود که تنها اسما برنامه به دو بخش تقسیم شده بود ولی عملا تمام کنسرت در یک پارت برگزار شد که همین موضوع موجب شد تعدادی از تماشاگران وسط اجرا به خارج از سالن بروند این امر موجب آزار دیگر تماشاگران بود زیرا این رفت و آمد مانع از توجه آنها به برنامه می شد.

بخش دوم بدون آنتراک با هم نوازی گروه ایرانی و آذری با هنرنمایی و صدا سازی پاشا هنجری نوازنده نی و سرگروه مستان آغاز شد و با نوای زیبای بالابان رافایل اصغر اف پایان یافت. در این میان محمود نوذری نوازنده سنتور، مسلم علیپور نوازنده کمانچه،رافایل اسماعیل اف نوازنده کمانچه، میلاد علیپور نوازنده بم ساز و زکی علی اف نوازنده تار نیز هنر خود را به نمایش گذاشتند.

پس از آن قطعه معروف طرفداران همای با نام «بی من مخور شراب» با هم صدایی عالیم قاسیم اف اجرا شد. سپس سروده شهریار با تشویق حاضران شروع شد و آواز «سن یارمین قاصدی سن» با زمزمه ترک زبانان اجرا شد.

«شیرین لب» نیز مانند دیگر قطعات با همراهی قاسم عالیم اف نواخته شد و مورد تشویق آذری زبانان قرار گرفت. پس از آن برخلاف آن چه در بروشور این کنسرت آمده بود قطعات «دیوانه تر شدم» و «نگار ختنی» اجرا شد. در پایان نیز قطعه «جنجال دو دیوانه» سروده همای که عنوان کنسرت نیز بود به خوبی اجرا شد.

طراحی صحنه این اجرا، توسط شرکت طرح و نقش مانیا طراحی شده بود که نمادی از خانه های قدیمی و زیبای کشورمان است. در وسط سن نیز حوضی از آب قرار داشت که ماهی های آن لطافت موسیقی سنتی ایران را نمایش می داد. در میان برنامه پرواز همای با اشاره به وجود حوض آب در میان صحنه از تماشاگران خواست که بحران آب را جدی بگیرند.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 740152

وب گردی

وب گردی