ویژه برنامه استقبال از بهار در منطقه 6 برگزار می شود

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن فصل بهار ویژه برنامه استقبال از بهار 1396 با عنوان "فرهنگ سرای نوروز" به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  از 15 الی 28 اسفندماه 95 در شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 6، بهنام خادم، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 با اشاره به برگزاری این برنامه در منطقه 6 گفت: این طرح به منظور تقویت و هم افزایی فرهنگی، بازنمایی رسوم پسندیده شهروندان در استقبال از بهار و نیز پرداختن به مناسبت های بزرگداشت این رسوم و موسوم اصیل فرهنگی برگزار می شود.

خادم با اشاره به اولویت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 95 افزود: در این ویژه برنامه سعی شده با تاکید بر رویکردهای احسان، ساده زیستی، مهربانی ، پاکیزگی ، صله رحم و نشاط و شادی در میان شهروندان ترویج داده شود.

وی با اشاره به همکاری سایر مراکز و نهادهای شهرداری تهران چون معاونت اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه، فروشگاه شهروند و میوه و تره بار جلال آل احمد افزود: سعی شده برنامه ها از نظر محتوایی به گونه ای طراحی شود که همه اقشار و گروه های سنتی بتوانند حداکثر استفاده را از این برنامه داشته باشد.

برپایی ایستگاه های فرهنگی و هنری شامل رنگ آمیزی تخم مرغ سفالی، ساخت کارت تبریک سال نو، عروسک سازی نمدی، استفاده از خمیرهای بازی جدید، برگزاری یک روز شاد در آخرین جمعه در یک روز تعطیل، محصول هر روز یک بازی خانوادگی برای ایام عید، تهیه کتاب داستان های کودکانه شامل تصاویر خالی، ساخت انیمیشن و موشن گرافی های 30 ثانیه از جمله برنامه های هستند که مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 به اجرای آنها در برنامه فرهنگ سرای نوروز اشاره کرد.

خادم با بیان اجرای این برنامه ها در محل بازار میوه و تره بار جلال آل احمد گفت: با هماهنگی هایی که با مدیریت های فروشگاه شهروند و بازار میوه و تره بار جلال آل احمد انجام شد، ویژه برنامه استقبال از بهار 1396 با عنوان "فرهنگ سرای نوروز" از 15 الی 28 اسفند ماه از ساعت 14 تا 19 در این مکان برگزار می شود.

خادم در پایان گفت: شهروندان همچنین می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از این برنامه ضمن تماس با سامانه 1838 ضمن آشنایی با برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از محل و نحوه اجرای این برنامه در سایر مناطق تهران اطلاع یابند.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740179

وب گردی

وب گردی