دستگیری سارق طلافروشی با کمک مردم

مرد دستفروش که پس از دستبرد مسلحانه به طلافروشی در محله کمال‌شهر کرج در حال فرار بود، با هوشیاری مردم بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام‌جم، ساعت 13 و 30 دقیقه بعدازظهر چهارشنبه هجدهم اسفند امسال اهالی یکی از محله‌های کمال‌شهر کرج مرد جوانی را دیدند که ساکی به دست دارد و مرد دیگری در تعقیبش است و فریاد می‌زند دزد طلافروشی را بگیرید.

اهالی با دیدن این صحنه به تعقیب سارق پرداختند که دزد مسلح اقدام به تیراندازی کرد که اهالی او را دستگیر کردند. با حضور ماموران در محل، طلافروش در تحقیقات اولیه اعلام کرد متهم جوان به مغازه‌اش مسلحانه دستبرد زده و 200 گرم طلا دزدیده است. در ادامه متهم جوان نیز به سرقت اعتراف کرد.

سارق مسلح روز پنجشنبه برای ادامه تحقیقات به شعبه 22 دادسرای جنایی کرج منتقل شد و به بازپرس ابراهیم مرادی گفت: به دلیل بدهی 13 میلیون تومانی تصمیم به سرقت از طلافروشی گرفتم. اول می‌خواستم به یک طلافروشی در حصارک کرج دستبرد بزنم که نشد و بعد به کمال‌شهر کرج رفتم. با دیدن طلافروش، از او خواستم که یک ست طلا بیاورد. بعد با سلاح تهدیدش کردم و نیم ست از طلاها که 30 میلیون تومان ارزش داشت را دزدیدم. در حال فرار دو تیر شلیک کردم که مردم دستگیرم کردند. می‌خواستم پول که دستم آمد، پول طلافروش را پس بدهم که نشد.

اعدامم کنید

حامد 31 ساله و متاهل است. باورش نمی‌شد بدهی‌های مالی اینچنین گرفتارش کند و دست به دزدی مسلحانه بزند. خیلی پشیمان است و می‌گوید مرا اعدام کنید .

چطور شد نقشه دزدی مسلحانه به ذهنت رسید؟

از دو سال پیش مشکلات مالی‌ام شروع شد، حتی مغازه زدم که ورشکست شدم. مادرم خانه‌اش را فروخت و بخشی از بدهی‌هایم را داد، اما هنوز 13 میلیون تومان بدهی داشتم. دستفروشی هم کردم که باز شکست خوردم. حتی پول اجاره خانه هم نداشتم بدهم. به همین خاطر تصمیم به سرقت از طلافروشی گرفتم.

سلاح را از کجا تهیه کردی؟

یک میلیون تومان از پول دستفروشی جمع کرده بودم که یک ماه پیش به غرب کشور رفته و آن را خریدم.

درباره روز سرقت بگو؟

سه‌شنبه سلاح را برداشتم و به خیابان المهدی حصارک رفتم تا طلافروشی را سرقت کنم که بسته بود و موفق نشدم. روز بعد به طور اتفاقی به طلافروشی در کمال‌شهر رفته و به آنجا دستبرد زدم. می‌خواستم مشکلم که حل شد، پول طلای سرقتی را پس بدهم. اعدامم کنید من آبروی خانواده‌ام را بردم.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 740192

وب گردی

وب گردی