درخت آرزوهای اردکان 2 ساله شد

جمعی از جوانان اردکانی در استان یزد برای پنجمین سال است که ادامه‌دهنده حرکتی انسان دوستانه‌ هستند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، گوشه‌ای از مشکلات قشر ضعیف جامعه را برطرف می‌کنند. طرح «بوی عیدی» این جوانان که سال گذشته، با کاشت «درخت آرزوها» جلوه دیگری به خود گرفت، در دومین سال از ریشه کردن این درخت آرزوی کودکان نیازمند اردکانی را برآورده ساخت به نحوی که کودکان نیازمند اردکانی با نوشتن آرزوهای کوچک و بزرگ خود روی کاغذ و آویختن آنها به این درخت، به دست مردم پرشور و خیر اردکان این آرزوها را برآورده دیدند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، «عباس عاصی‌زاده» مدیر عامل موسسه باران کویر اردکان و مجری این طرح، با اشاره به دو ساله شدن طرح «درخت آرزوها»، اظهار کرد: این طرح با همکاری موسسه امام زمان(عج) و از طریق مدارس و مراکز خیریه اجرا شد و براساس آن، آرزوهای کودکان نیازمند شناسایی و بعد از جمع‌آوری به صورت نمادین بر درخت آرزوها نصب و با همراهی خیرین، بخشی از این آرزوها برآورده شد.

وی گفت: سال‌های قبل، این طرح با عنوان «بوی عیدی» با هدف اهدای عیدانه به کودکان مستحق در این موسسه اجرا می‌شد، اما از سال گذشته این طرح به شکل جامع‌تری به همراه جشن و شادی در آستانه عید نوروز اجرا شد.

مدیر عامل موسسه باران کویر اردکان، هدف اصلی برگزاری این طرح را کاهش فاصله میان نیازمندان و خیران و نشان دادن چهره فقر به افرادی که می‌توانند با بضاعت مالی خود از فقرا حمایت کنند، دانست و یادآور شد: بسیاری از کودکان فقیر حتی از گرفتن یک عیدی ساده به‌عنوان خاطره‌ای ماندگار محروم هستند که امیدواریم اجرای طرح «درخت آرزوها» بتواند نوروز خاطره‌انگیزی برای آن‌ها رقم بزند.

عاصی‌زاده با بیان این‌که کودکان باید از دوران کودکی خود واقعیت‌های جامعه را بشناسند و برای رفع آن تلاش کنند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم کودکان دارای تمکن مالی یا شرایط اقتصادی خوب و متوسط را با چهره فقر آشنا کنیم و از هم‌اکنون آنها را در همدلی و همیاری با خانواده‌های نیازمند به کار بگیریم.

وی با اشاره به این‌که فقر بیشترین آسیب‌های اجتماعی را به جامعه وارد می‌کند، گفت: فقر، گاه مشکلات و آسیب‌های جدی روانی، احساس حقارت و حالاتی شبیه به افسردگی را در افراد ایجاد می‌کند که امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف بتوانیم از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

طرح درخت آرزوهای امسال عصر پنجشنبه نوزدهم اسفندماه با حضور هنرمندان برجسته کشور و استان و با اجرای برنامه‌های مختلف شاد در پارک آزادی اردکان با استقبال پرشور مردم این شهرستان برگزار شد. البته عوامل این برنامه قبل از برگزاری این آیین از سرای سالمندان مجد اردکان نیز بازدید کردند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

703/700

کد خبر: 740242

وب گردی

وب گردی