برنامه های فرهنگی واحد مینو دشت/از همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی تا مسابقات ادبی

سید محمود میرزایی گفت: نیت ما این است تا بتوانیم فنی را به دانشجویان آموزش دهیم تا منبع درآمدی داشته باشند.

سید محمود میرزایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینو دشت در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های آینده این واحد گفت: بیشتر تمرکز بخش فرهنگی در واحد روی بخشنامه های ابلاغی است که از سوی سازمان مرکزی برای تمامی واحد ها فرستاده می شود. در همین راستا صبر می کنیم برنامه ها را در چهارچوب برنامه های ابلاغی اجرا کنیم. برخی از فعالیت ها نیز به صورت تقویمی برگزار می شود که از این میان می توان به برگزاری مراسم دهه فجر، محرم، ایام فاطمیه و دیگر مناسبت هایی که وجود دارد اشاره کرد.

او گفت: در رابطه با موضوع کانون ها هلال احمر، گردشگری، هییت مذهبی ابا صالح برای برادران، هییت مذهبی فاطمة الزهرا ویژه خواهران، بسیج دانشجویی برادران با نام شهید چمران و بسیج دانشجویی خواهران با نام بنت الهدا 6 کانونی هستند که در حال حاضر در این واحد فعالیت می کنند. همچنین نشریه ای تحت عنوان رویش مینو در واحد فعالیت می کرد که با فارغ التحصیل شدن مسئولان آن در حال حاضر این نشریه فعالیتی ندارد. اما به دنبال آن هستیم تا با جذب نیرو های دانشجویی آنرا احداث نماییم.

وی افزود: اخیرا کارگاهی تحت عنوان «آسیب های استعمال مواد مخدر» ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان در واحد برگزار شده است. اما تلاش می شود تا بیشتر کارگاه ها به صورت مشترک با واحد های دیگر برگزار شود. به دلیل این که واحد کوچک بوده و جمعیت کمی دارد تلاش می کنیم تا با هماهنگی با واحد های دیگر همایش را برگزار کنیم. کرسی های آزاد اندیشی بسیاری در واحد برگزار شده است که بخاطر شرایط خاص دانشگاه بیشتر به صورت سخنرانی برگزار می شود.

میرزایی ادامه داد: بیشتر همایش هایی که در واحد مینودشت برگزار می شود پزوهشی بوده و تنها یک همایش تحت عنوان «سبک زندگی ایرانی اسلامی» برگزار شده است. اما در بخش مسابقات این واحد فعالیت های بسیاری را انجام داده است که در این میان می توان به برگزاری مسابقاتی چون قرآن و عترت، داستان نویسی، نماهنگ سازی و غیره اشاره کرد. در این مسابقات بیش از آنچه در بخش نامه گفته شده بود شرکت کننده داشتیم که این امر موجب شد تا در قالب تشویقی سازمان قرار بگیریم.

وی اظهار کرد: در همین راستا نمایشگاهی برگزار شد که عکس های مسابقه عکاسی در آن به نمایش گذاشته شد. همچنین در روز معلم آثار شهید مطهری، در دهه فجر نمایشگاه آثار امام خمینی و در ایام دفاع مقدس نمایشگاه کتاب مرتبط در این واحد برگزار شد.

این مقام دانشگاهی اذعان کرد: در رابطه با طرح های ماندگار فرهنگی پیشنهادی را به استان ارائه داده ایم و در نظر داریم تا با بررسی های انجام شده دارالقرآنی تاسیس کنیم. به این دلیل که اساتید فعالی در حوزه مسائل قرآنی در واحد فعالیت می کنند تصمیم گرفتیم تا در زمینه های حفظ تشوید و قرائت با دانشجویان کار کنیم اما این طرح هنوز اجرایی نشده است.

میرزایی در پایان اذعان کرد: همچنین در این واحد دوره های مهارتی مانند: تعمیر و نسب اسپیلیت و کولر، تعمیر و نسب بخاری و آبگرم کن برگزار می شود که در همین راستا تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضا شده است تا بصورت مشترک دوره ها برای تمام دانشجویان برگزار شود. نیت ما این است تا بتوانیم فنی را به دانشجویان آموزش دهیم تا بتوانند منبع درآمدی داشته باشند.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 740244

وب گردی

وب گردی