دریای مهربانی با «قطره قطره»های جهادی

هشتمین سال فعالیت برو بچه های گروه جهادی راه کربلا حالا دارد برای آنها خاطره انگیزتر هم می شود. حالا بعد از سالی دوبار برگزاری اردوی جهادی و ساخت بیش از 20 مدرسه، مسجد و کلینیک مجهز دندانپزشکی و کارهای عمرانی دیگر در مناطق محروم، آنان تصمیم گرفته اند نوروز امسال لبخند را به خانه های محرومان و نیازمندان ببرند و با اهدای 1000 سبد کالا، طعم عید و بهار را به کام آنان شیرین کنند.

به گزاش ایسکانیوز به نقل از صبح نو، پوسترهای طرحشان را که نگاه کنی، ضرب المثلی آشنا را می بینی.

ضرب المثلی که البته اینجا و در طرح بچه ها هم نمودی عینی دارد. بالای پوسترهای طرحشان نوشته اند: «قطره قطره جمع گردد...» ضرب المثل آشنایی که شاید خیلی هم کلیشه ای به نظر برسد؛ اما برای این طرح و این بچه ها، نمونه ای عینی دارد که با تمام وجود لمسش کرده اند.

مدیر گروه جهادی «راه کربلا» معتقد است همین ضرب المثل خیلی معروف و تکراری، بسیاری از درها را برای کمک رسانی به آنان باز کرده است.

محمدامیر بزرگیان در این باره می گوید: «ظاهر قضیه را که نگاه کنید، قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. یعنی ارزش 10 هزارتومانی هر سهم، حتی از بهای یک وعده غذای گرم هم کمتر است؛ اما همین کمک های کوچک، وقتی کنار هم می آیند نتیجه ای غیرقابل باور به دست می آید. درست مثل مثالی که خداوند در قرآن درباره برکت خوشه های گندم زده و کار خیر را به آن تشبیه کرده است.»

او درباره تجربه این فعالیت هشت ساله می گوید: «گروه های جهادی، سالهاست که در میان جمع های دانشجویی و جوانانه پا گرفته اند و تا به حال کارهای بسیار بزرگی کرده اند که شاید با دستور و آیین نامه و بخشنامه های اداری و دولتی، ممکن بود سالها در گیر و دار کاغذ بازی و تخصیص بودجه و منابع باقی بماند. اما بچه هایی که برای اردوهای جهادی به مناطق محروم می روند، دانش و تخصص و تجربهشان را با نیروی جوانی همراه می کنند و بی هیچ چشمداشتی، کارهایی می کنند که از نظر سرعت و دقت انجام کار و البته هزینه های تمام شده و مدت انجام کار، در ایده آل‌ترین حالت ممکن است. کارهایی که بزرگترین ویژگیشان هم اخلاص بچه هاست برای خدمت رسانی به مردمی که به قول امام خمینی (ره) ولی نعمتان اصلی ما هستند. تاکید و تشویق رهبر انقلاب برای تقویت و استمرار اردوهای جهادی هم، انگیزه بیشتری به بچه ها میدهد تا بدین ترتیب، هرسال استقبال بیشتری از این حرکتها شود و گروههای جهادی هرروز بیشتر از روزها و سالهای قبل شوند.»

به گفته بزرگیان، تا لحظه این گزارش حدود نیمی از بسته های سبد کالا تامین شده است و کمکهای مردمی برای تامین باقی مانده سبدها نیز از طریق کانال تلگرامی و سایت هیأت ادامه دارد.

سهم هایی کوچک که دریا می سازند

او در توضیح طرح و تکمیل حرفهایش می گوید: «قرار گذاشته ایم به امید خدا امسال 1000 سبد کالا تقدیم خانواده های نیازمند کنیم. هزینه تهیه هر بسته 100 هزار تومان است. یعنی 10 سهم 10 هزار تومانی. این سهمهای کوچک که کنار هم بیایند، می توانیم این 1000 بسته غذایی را به ارزش 100 میلیون تومان، تقدیم هزار خانواده کنیم. کاری که یک نفره و چند نفره شاید سخت باشد؛ اما اگر هر کس فقط یک سهم 10 هزار تومانی را متقبل شود، با مشارکت 10هزار نفر، می شود این هزار خانواده را خوشحال کرد. آن هم فقط با هزینهای کمتر از یک وعده غذای گرم.»

بزرگیان درباره محتوای این سبدهای کالا هم این طور توضیح میدهد: «سبدهای کالایی که پیش بینی کرده ایم شامل یک بسته برنج۱۰کیلویی، 2 عدد روغن، رب، ماکارونی و تن ماهی و همچنین بسته های یک کیلویی چای، قند، شکر، نخود، لوبیا، لپه و عدس خواهد بود.»

این، البته نخستین بار نیست که بچه های گروه جهادی «راه کربلا» تصمیم می گیرند فعالیت های جهادیشان را به خانههای مردم ببرند بلکه در این هشت سال که از عمر گروه می گذرد، آنان توانستهاند کارهای بزرگی را برای خدمت به محرومان انجام دهند؛ آن هم با گروهی کوچک که از هیاتی مذهبی در شهرک شهید محلاتی تهران شکل گرفت: «سال 1378 بود که هیات مذهبی کربلا را به راه انداختیم. نتیجه برنامه های مولودی خوانی و سوگواری و دهه هایی که در فاطمیه و محرم، کنار هم بودیم، پیشنهاد تشکیل گروهی جهادی را شکل داد تا ما هم از مسابقه خدمت به محرومان و وظیفه ای که در قبال رسیدگی به نیازمندان داریم، عقب نمانیم. بر همین اساس، هماهنگی های لازم انجام شد و گروه جهادی «راه کربلا» از دل همین هیات مذهبی شکل گرفت و الان هشت سالی میشود که مشغول فعالیت هستیم و تا به حال هم 15 اردوی جهادی برای خدمترسانی به مناطق محروم برگزار کرده ایم.»

از روستاهای محروم تا کربلا


نتیجه این 15 اردو در طول هشت سال هم نتیجه شیرینی بوده است: «طی این 15 اردوی جهادی، به لطف خدا موفق به ساخت ۱۰ مسجد ، ۵ مدرسه و یک حسینیه به متراژ ۵۰۰متر شده ایم. یک کلینیک مجهز دندانپزشکی را ساخته و به بهره برداری رسانده ایم. حدود ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده است. ۲پروژه آبرسانی به متراژ ۱۴ کیلومتر به روستاهای محروم از نعمت آب آشامیدنی و کشاورزی داشته ایم و پخش حدود ۷۰تن مواد غذایی و فعالیت های فرهنگی آموزشی هم از برنامه های ما در این سالهای فعالیت بوده است.»

نوروز سال 96 هم قرار است بچههای گروه جهادی راه کربلا راهی شهرستان «قلعه گنج» کرمان و بخش محروم «چاه دادخدا» شوند.

اما گروه جهادی کربلا، علاوهبر اردوهای جهادی، کارهای دیگری هم در پایتخت و البته در شهر مقدس کربلا انجام داده است: «یکی از فعالیت های گروه، بازسازی خانه های افراد نیازمند در تهران است. بر همین اساس، تا الان حدود 40 خانه و واحد مسکونی در نقاط آسیب خیز و محروم تهران شناسایی و با کمک بچه ها، آنها را بازسازی کردهایم. ضمن این که در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در عراق هم، هیات و گروه جهادی کربلا با راه اندازی موکب و پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) کوشش کرده است تا نقشی کوچک در این آیین داشته باشد که بزرگترین اجتماع انسانی دنیاست.»

حالا آنها امیدوارند تا با همین قطره قطره های کوچک، دریایی از مهر و امید و دوستی بسازند تا در آستانه سال نو، شادی را به خانواده های نیازمند هدیه دهند.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 740263

وب گردی

وب گردی