خنثی شدن حملات متعدد داعش در غرب عراق

منابع خبری در عراق از دفع سه حمله داعش به پایگاه‌های نیروهای عراقی در غرب الرمادی، منطقه حصیبه در استان کربلا و شهر رطبه در غرب استان الانبار خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار با اشاره به خنثی شدن حمله داعش به یک پایگاه ارتش عراق در غرب استان الرمادی گفت: لشکر یکم ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف ضد داعش موفق شدند حمله داعش به پایگاه ارتش در منطقه‌ای در 130 کیلومتری غرب الرمادی را خنثی کنند.

به گفته الفلاحی، ارتش عراق با کمک جنگنده های ائتلاف موفق به دفع این حمله شده و طی آن 11 داعشی را از پای درآورده و خودروی زرهی این گروهی را منهدم ساختند.

همچنین یک منبع محلی در استان کربلا اظهار داشت: نیروهای گارد مرزی عراق در منطقه مرزی حصیبه استان کربلا حمله داعش را که چند ساعتی ادامه داشت، دفع کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: نیروهای گارد مرزی موفق به خنثی کردن این حمله داعش به منطقه مرزی استان کربلا شدند.

عمار الکبیسی، از فرماندهان گارد مرزی استان الانبار نیز با اشاره به درگیری نیروهایش با داعشی ها در غرب این استان گفت: در این درگیری تعدادی مظنون درغرب شهر الرطبه بازداشت شدند.

از سوی دیگر واشق الفرطوسی، فرمانده نیروهای البراق در حشد شعبی در استان الانبار نیز در گفت و گو با سومریه نیوز از خنثی شدن حمله داعش به پایگاه امنیتی در شهر الرطبه در غرب الانبار خبر داد.

الفرطوسی افزود: نیروهای گارد مرزی و حشد شعبی موفق به دفع حمله داعش علیه پایگاه نیروهای امنیتی عراق درغرب شهر الرطبه شدند.

این فرمانده حشد شعبی افزود: حمله داعش از چهار محور انجام شد اما با این گروه های تروریستی مقابله شده وتعدادی از آنها کشته شدند، همچنین یک پهپاد هدایت شونده داعش که قادر به حمل بمب بود نیز سرنگون شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 740264

وب گردی

وب گردی