ظریف: مردم با حضورشان در پای صندوق های رای به حاکمیت اقتدار می دهند

وزیر امور خارجه با بیان این که در آستانه سالی هستیم که مردم با حضورشان به پای صندوق های رای به حاکمیت اقتدار می دهند، گفت: اگر حضور مردم پای صندوق های رای در سال 92 نبود هیچ گاه غربی ها به پای میز مذاکره نمی آمدند و مردم با این حضور نشان دادند که تحریم ها نمی تواند آنها را از حاکمیت جدا کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم رونمایی از پورتال جدید وزارت امور خارجه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سال جدید شمسی ابراز امیدواری کرد که سال جدید پر از دستاوردهای جدید برای ملت و دولت ایران باشد.

ظریف نقش حوزه دیپلماسی و رسانه ای را یکی از ضروری ترین و دشوارترین حوزه های دیپلماسی دانست و گفت: دیپلماسی عمومی به شدت دچار تحول و با شرایط ویژه ای روبرو است.

وی با بیان این که امروزه نمی توان از نشر اظهارات افراد جلوگیری کرد، گفت: هر فردی می تواند از خانه پیام هایی را در سطح وسیع منتقل کند و این هم یک چالش مهم و هم یک فرصت بی نظیر برای اشخاصی است که در حوزه دیپلماسی عمومی کار می کنند.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به چالش دیگر در حوزه دیپلماسی عمومی گفت: چالش ناممکن بودن انتخاب مخاطب از دیگر چالش های این حوزه به حساب می آید این چالش را معمولا در صحبت و اظهار نظرکردن ها در نظر نمی گیریم.

ظریف ادامه داد: در دنیای کنونی هر صحبتی به یمن وجود رسانه ها و به دلیل وجود فضای مجازی در فاصله های کمتر از دقیقه و ساعت ابعاد جهانی به خود می گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: دشواری و چالش جدید و انتخاب مخاطب یکی از مهمترین واقعیت هایی است که نظام بین المللی را دچار تحول می کند. کشورها نمی توانند برای خودشان سیاست هایی تعیین کنند زیرا همه چیز جهانی شده است؛ از احساسات گرفته تا امنیت و بسیار دشوار است که یک مخاطب ویژه را برای پیام انتخاب کرد.

وی با اشاره به در پیش روی بودن انتخابات سال 96 گفت: در ایران به لطف خدا اختلافات در پای صندوق های رای خاتمه می یابد. صندق رای مشخص کننده دیدگاهی است که از سوی مردم معقولیت دارد و پذیرفته می شود.

وزیر امور خارجه گفت: ما در آستانه سالی هستیم که مردم با حضورشان به حاکمیت اقتدار می دهد. اگر حضور مردم پای صندوق های رای در سال 92 نبود هیچ گاه غربی ها به پای میز مذاکره نمی آمدند و مردم با این حضور نشان دادند که تحریم ها نمی تواند آنها را از حاکمیت جدا کند.

خبرنگار و تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 740286

وب گردی

وب گردی