هشتمین همایش "تجلیل از برترین‌ها اخلاق مدار سال ورزش" این هفته‌ برگزار می‌شود

هشتمین همایش "فرزندان آفتاب" و "تجلیل از برترین‌ها اخلاق مدار سال ورزش" سال ورزش بعد از ظهر دوشنبه بیست و دوم اسفند ماه در محل ایوان شمس برگزار و ورزشکاران، مربیان و روسای فدراسیون‌های اخلاق مدار تشکیل خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز، نشست خبری هشتمین همایش "فرزندان آفتاب" (تجلیل از برترین‌ها اخلاق مدار سال ورزش) امروز (شنبه) بیستم اسفند ماه برگزار شد.

آرش میراسماعیلی، در این نشست خبری در مورد برگزاری این همایش، اظهار کرد: دوشنبه بعد از ظهر در محل تالار ایوان شمس همایش "تجلیل از برترین‌های اخلاق مدار سال ورزش" را با حمایت موسسه "نسل آفتاب" برگزار خواهیم کرد.

موسسه "نسل آفتاب" با حضور نامدارانی همچون علیرضا خادم، هادی ساعی، سالار عقیلی و عده دیگری که از قبل بوده و یا جدیدا با ما همکاری دارند در راستای کارهای فرهنگی – هنری و ورزشی اقدام می‌کنند و قدمت حدود ۱۰ – ۱۲ ساله دارد. هدف از تشکیل این موسسه در بعد فرهنگی و اخلاقی است که در ورزش ایران تاثیرگذار باشد. ما از اول سال به دنبال این موضوع بودیم که همایشی را برگزار کنیم که بتوانیم از کسانی که در طول سال در راستای اخلاق کارهایی را انجام می‌دهند را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم تا الگوی خوبی در ورزش کشور ما باشند.

وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: در هر سال از دو ورزشکار زن و مرد ، جانباز و معلول و پارالمپیک ، روسای فدراسیون‌ها ، مدیر کل استان‌ها، مربیان و آقا و خانم، تجلیل خواهیم کرد. در طی دو ماه گذشته این نظرسنجی را از فدراسیون‌ها ، اداره کل‌ها و جامعه ورزشی کشور آغاز کرده‌ایم و با توجه به نظرات آنها کاندیداهایی معرفی شده‌اند و در هر رده سه تا چهار نفر کاندیدا را اعلام خواهیم کرد و به یک نفر تندیس و به مابقی دیپلم افتخار اهدا خواهد شد.

میراسماعیلی به معرفی نامزدهای ورزشکاران‌ در این مراسم پرداخت و گفت‌: جدا از بعد قهرمانی امتیازات خاص دیگری از جمله اخلاق پهلوانی نیز در نظر گرفته شده بود و مهم‌ترین نکته بحث اخلاق بود تا بتوان اخلاق را در ورزش نهادینه و تاثیرگذار کرد.

در بخش آقایان نیز چهار نفر کاندیدای اصلی هستند که به فینال راه یافته اند و از بین آنها یک نفر تندیس و سایر دیپلم افتخار را کسب خواهند کرد. کمیل قاسمی، سهراب مرادی، مجتبی عابدینی و قاسم رضایی در بخش مردان و در بخش بانوان کیمیا علیزاده، سارا خادم الشریعه، فرشته کریمی ، الهه منصوریان، همچنین برانکو ایوانکوویچ، پیمان فخری، محمد ناظم الشریعه و هادی رضایی (سرمربی والیبال نشسته) در بخش آقایان و سکینه خدا بنده لو ، فروزان سلیمانی و مه رو کامرانی در بخش مربیان خانم کاندیدای این مراسم هستند.

او ادامه‌ داد: در بخش روسای فدراسیون ها رسول خادم، محمدرضا داورزنی و علی مرادی و در بخش مدیران کل بهمن طیبی از گلستان، فرزاد فتاحی از سمنان و ایوب بهتاج از اردبیل کاندیدای این بخش هستند. همچنین در بخش پارالمپیک نیز سیامند رحمان و داوود علیپوریان در بخش آقایان و ساره جوانمردی و زهرا نعمتی در بخش بانوان کاندیدای این مراسم هستند.

آرش میراسماعیلی خاطر نشان کرد: این اسامی که اعلام شد کاندیداهای اصلی این مراسم هستند. اسناد و مدارک رای گیری که برای انتخاب این افراد موجود است. ما در شورای سیاستگذاری جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم راهکار اصلی برای انتخاب این افراد مشخص کنیم. همچنین در بخش شورای سیاستگذاری که اعضای آن هادی ساعی، خادم ،مدیر رادیو شبکه ورزش ‌و نماینده شبکه سوم ، بسیج ورزشکاران، ورزش شهرداری تهران، هاشمی طبا، شعبانی (سر دبیر دنیای ورزشی) و دبیر انجمن ورزشی نوسان میثم زمان آبادی و همچنین خسروی وفا به عنوان دبیر پارالمپیک حضور داشتند و در انتخاب نفرات و نظر سنجی تاثیرگذار بودند. در بخش پارالمپیک ما بیشترین تاثیرگذاری را بر عهده خود فدراسیون قرار دادیم.

قهرمان سابق جودو همچنین در مورد تجلیل از خانواده‌های برخی از ورزشکاران، توضیح داد: در این مراسم همچنین از خانواده‌های مرحوم "پورحیدری"، "هادی نوروزی" ، شهید آتش نشان" ، حسین حسین زادگان که در ورزش کینگ بوکسینگ فعالیت می‌کرد و محمد محمودی تجلیل به عمل خواهد آمد.

قهرمان سابق جودو ادامه‌ داد: خانواده‌ مرحوم "بهمن گلبارنژاد " در برنامه ما قرار داشتند و امیدوارم بتوانیم از خانواده‌ او تجلیل کنیم.

او به حمایت معنوی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت‌: در این‌ راستا با وزارت ورزش و جوانان از روز اول تفاهمنامه ای را امضا کردیم تا بتوانند کمک کننده این مراسم باشند. وزارت ورزش و جوانان از لحاظ معنوی حمایت‌های خوبی داشت، اما از لحاظ مالی تاکنون هیچ کمکی به ما نکرده اند. ما انتظار داشتیم که در این مراسم حمایت‌ مالی از سوی وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم و امیدواریم که محقق شود.

قهرمان سابق جودو به برگزاری این مراسم در دوران گذشته اشاره کرد و گفت‌: هفت دوره از این مراسم برگزار شده است . دو دوره این مراسم به تعویق افتاده است. ما خواستیم که در بعد اخلاقی کاری انجام دهیم تا تاثیر بسزایی در ورزش کشور داشته باشد. آن هم ورزشی که با آلودگی هایی همراه است و با آمدن پول های کلان به نوعی اخلاق در آن کم رنگ شده است. دوستان در این مجموعه مصمم بودند که با برگزاری چنین مراسمی الگوهایی را برای ورزشکاران داشته باشند. همچنین به تاکید مقام معظم رهبری تجلیل از ورزشکاران در بخش اخلاقی نیز توجه شود. چون دوست داشتیم اداره کل‌ها، فدراسیون‌ها و جامعه ورزشی در نظر سنجی ها شرکت داشته باشند، زمان آن کمی طولانی شد ، اما امیدواریم که در سال آینده زودتر آغاز کنیم تا نظر سنجی بهتری داشته باشیم.

میر اسماعیلی در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر راهکارهایی تداوم این همایش ‌ها چیست؟ اظهار کرد: در طی این دو سالی که تعویق رخ داد گرفتاری‌هایی وجود داشت که در مجموعه برای افراد پیش آمد، اما به دلیل ذیق وقت تمام تلاش خود را کردیم تا این مراسم برگزار شود. ما تلاش می‌کنیم که این مراسم را داشته باشیم و بتوانیم بعد پهلوانی و اخلاقی را پر رنگ کنیم.

او به تجلیل از علیرضا خجسته نیز اشاره کرد و گفت‌: این ورزشکار روز گذشته (جمعه) در یک مسابقه حاضر شد و دوبار به حریفی از رژیم صهیونسیتی خورد و در مسابقات شرکت نکرد و در المپیک نیز حضور نداشت. ما دوست داشتیم که از او نیز تجلیل به عمل آوریم، اما به دلیل این که در ایران نیست برگزاری از تجلیل را در برنامه‌های بعدی انجام خواهیم داد. او جوانی است که سه بار این حرکت ورزشی را انجام داده است و جا دارد که حتما از او تجلیل شود.

او همچنین با پخش این مراسم از سازمان صدا و سیما نیز اشاره کرد و گفت‌: ما با شبکه ورزش، شبکه سوم سیما و دیگر دوستان ما در رسانه‌های تصویری صحبت کرده‌ایم که در این مراسم حضور داشته باشند که امیدواریم این قول ها عملی شود.

قهرمان سابق جودو در پایان سخنان خود گفت‌: جوایز خوبی برای این ورزشکاران در نظر گرفته شده است هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ معنوی جوایز در حد توان موسسه است، البته دوستان وزارت ورزش و جوانان قول‌هایی داده بودند که در حال‌ حاضر محقق نشده است و اگر تا زمان برگزاری این مراسم این اتفاق حاصل شود بحث مالی ورزشکاران افزایش پیدا خواهد کرد. تندیس ویژه‌ به نمادین در این مراسم به ورزشکار اخلاق مدار اهدا خواهد شد. تندیسی که با اسم حضرت علی (ع) ساخته شده است و در این مراسم برند خاصی را ایجاد کرده است. امیدوارم که دوستانی که در این مراسم انتخاب می‌شوند ماندگاری خود را از نظر اخلاقی حفظ کنند و در جامعه ورزشی تداوم یابد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:پورعرب

602

کد خبر: 740289

وب گردی

وب گردی