صدور اولین حکم قضایی علیه دستور جدید مهاجرتی ترامپ

با صدور حکم یک قاضی آمریکایی علیه حکم ممنوعیت جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این ممنوعیت اکنون با اولین چالش قانونی مهم خود مواجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، قاضی یک دادگاه در "ویسکانسین" آمریکا اخیرا طی حکمی اعلام کرد که ممنوعیت جدیدی که ترامپ علیه ورود اتباع شش کشور مسلمان به کشور آمریکا اعلام کرده شامل همسر و فرزند یک پناهجوی سوری که در آمریکا پناهندگی دریافت کرده، نمی‌شود.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکا قاضی ویلیام کانلی در ویسکانسین در حکم اولیه خود که شامل یک مرد سوری و خانواده‌اش شده گفته است که حکم اعلام شده از سوی دولت ترامپ آسیبی جبران ناپذیر را متوجه آنها می‌سازد.

این مرد سوری با توجه به اینکه همسر وفرزندش هنوز درشهر حلب سوریه به سر می‌برند نام خود را فاش نکرد.

این اولین حکم قضایی صادر شده علیه ممنوعیت جدید دولت ترامپ است که بر اساس آن ورود اتباع شش کشور مسلمان سوریه، ایران، لیبی، سومالی، یمن و سودان برای مدت ۹۰ روز و ورود همه پناه‌جویان برای مدت ۱۲۰ روز به آمریکا ممنوع می‌شود. قرار است این حکم از تاریخ ۱۶ مارس(۲۶ اسفند) اجرایی شود.

کانلی در حکمش تصریح کرده است: با توجه اینکه دستور رئیس جمهور آمریکا شامل حال شاکی می شود، دادگاه تشخیص می‌دهد که ادعاهای او می‌تواند موجه باشد.

همچنین در یک چالش قانونی دیگر علیه این حکم "اتحادیه آزادی‌های مدنی" آمریکا شکایتی را به نمایندگی از چند گروه یاری‌دهنده پناهجویان علیه این حکم رییس جمهور آمریکا ثبت کرده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740332

وب گردی

وب گردی