تقابل فلسطینیان با منع پخش اذان

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، شماری از فلسطینیان در واکنش به قانون منع پخش اذان از بلندگوها در شهر قدس اقدام به نصب بلندگو در بالاترین مکان خانه های خود برای پخش اذان کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یدیعوت آحرونوت، اشرف ابو علی از روستای قلنسوه یکی از افرادی است که بر بالای خانه اش بلندگو قرار داده است.
وی در این باره می گوید: صدای اذان هرگز خاموش نخواهد شد. من بلندگوی ویژه ای خریداری کردم و زمان هر نماز به خصوص نماز صبح اذان را از بلندگو پخش می کنم.
یک شهروند فلسطینی نیز که تابعیت اسراییلی (رژیم صهیونیستی) دارد در این باره گفت که رژیم صهیونیستی خانه های ما را ویران می کند و اکنون نیز به مراسم دینی ما دست اندازی کرده است.
وی افزود: کابینه رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم بدانند که اقدام علیه دین و اذان خط قرمزی است که در صورت اجرا منجر به جنگ خواهد شد.
مرسی ابو مخ شهردار شهر باقه در غرب مناطق عرب نشین در فلسطین اشغالی نیز دستور داده که اذان از ساختمان شهرداری از طریق بلندگوهایی که در پشت بام این ساختمان نصب شده، پخش شود.
وی تاکید کرده که هدف از این اقدام رساندن پیام به آنانی است که در پشت این قانون و با هدف منع اذان قرار دارند.
ابومخ گفت: ما موافق تصمیمی که با احساسات و اعتقادات دینی مغایرت دارد نیستیم.
فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا به حقوق دینی مردم احترام بگذارند.
وی این سخنان را در رابطه با قانون منع اذان که از سوی کنیست رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده، بیان کرد.
در قانونی که از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده پخش اذان از بلندگوهای مساجد در اماکن مسکونی از ساعت 11 شب تا 7 صبح ممنوع اعلام شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740337

وب گردی

وب گردی