فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه: راهیان نور مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است

سردار رزمجو با بیان اینکه راهیان نور مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است، افزود: با برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام نسلهای مختلف بویژه جوانان به این مناطق عملیاتی باعث می شود که نسل جوان با ویژگی و ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدارعلی رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه در خصوص کاروانهای راهیان نور دریایی استان بوشهر با بیان اینکه راهیان نور مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است، افزود: با برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام نسلهای مختلف بویژه جوانان به این مناطق عملیاتی باعث می شود که نسل جوان با ویژگی و ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند.


وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره اجرای قوی برنامه های راهیان نور بویژه در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: شرکت در راهیان نور علاوه بر اثربخشی معنوی آن، باعث شناخت تاریخ گذشته و سالهای دفاعی مردم این سرزمین می شود.

سرداررزمجو بیان کرد: در راهیان نور دریایی مردم با نقش نیروی دریایی سپاه در حراست از جزیره ها و حماسه هایی که جوانان این سرزمین در دفاع از مرزهای آبی خلق کردند، آشنا می شوند.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را تحکیم پیوند ارزشی نسل جوان امروز با حماسه سازان دوران دفاع مقدس و آشنایی با قابلیت ها و توانمندیهای امروز و دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برنامه راهیان نور برای حفظ یاد و خاطره شهیدان و الگوگیری از آنان برای دفاع از میهن اسلامی با قوت ادامه دارد.

سردار رزمجو یادآور شد: پارسال چهار هزار نفر از 15 استان کشور در اردوهای راهیان نور دریایی شرکت و با اعزام به جزیره خارگ از یادمان و مزار شهیدان، آثار باستانی، کشتی سوخته و نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه کاروانهای راهیان نور دریایی استان بوشهر 200 نفره هستند یادآور شد: امسال نیز اعزام نخستین کاروان اردوهای راهیان نور دریایی به جزیره خارگ از22 اسفند آغاز و تا 13 فروردین 96 ادامه دارد.

سرداررزمجو افزود: اردوهای راهیان نور دریایی در جزیره خارگ استان بوشهر برای ششمین سال انجام و تاکنون بیش از 20 هزار نفر از سایر مناطق کشور از جزیره مقاومت (خارگ) بازدید کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با انجام تمرینهای متعدد برای ارزیابی قابلیتها و توانمندیهای خود امروز در اوج آمادگی از آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد.

سردار رزمجو اظهار کرد: امروز خلیج فارس با حضور قدرتمندانه سپاه از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

تنظیم کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 740365

وب گردی

وب گردی