طرح «هبه» به کمک نیازمندان می آید

شهرداری تهران، با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم طرح هبه را برای کمک به مردم محروم و مستضعف جامعه آماده کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، در روزهای پایانی سال خانه تکانی ها آغاز شده است.برخی از این خانه تکانی ها با تغییر دکور لوازم منزل همراه است و مردمی که لوازم کهنه و بلااستفاده خود را جلوی درب منزل شان می ریزند. این در حالی است که شاید آنها ندانند لوازمی که مورد نیاز و ضروری آنها نیست را می توانند به افراد نیازمند برسانند.

طرح هبه همزمان با سایر مناطق از سال ۸۶ به‌صورت آزمایشی در منطقه۱۹ اجرا شد و به دلیل فرهنگسازی مناسب و استقبال خوب اهالی و مشارکت همگانی اهالی در این طرح، تاکنون ادامه دارد.

در طرح هبه مردم وسایلی از قبیل لوازم آشپزخانه، لباس، جهیزیه یا هر وسیله ای سالمی که دیگر نیاز به آن ندارند را می توانندبه این طرح اهدا کنند.وسیله هایی که نیاز به یک تعمیر جزیی دارند نیز در تعمیرگاه های هبه تعمیر می شوند و به خانواده های نیازمند اهدا می شوند. هدف اصلی از این طرح نهادینه کردن فرهنگی است که بر پایه حدیث امام علی (ع) که فرموده اند:"آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نپسند"شکل می گیرد.

با مساعدت هایی که از طرف شهرداری تهران صورت گرفته شده است با تماس با سامانه ۱۳۷ داخلی ۴ ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت گزارش، کارشناسان طرح هبه پس از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، برای دریافت هدایای مردمی به منازل شهروندان راهی می‌شوند.

پس از دریافت هدایا، تماس با رابطین قرارگاه امام رضا(ع) آغاز می شودکه اطلاعات نیازمندان هر منطقه را به شکل طبقه بندی شده و محرمانه ثبت کرده اند و بنابر اولویت ها و ضرورت های موجود هبه به نیازمندان اهدا می شود.

شکل اهدای هبه بدین صورت است که رابط هر منطقه یا نیازمند خود برای دریافت هبه اقدام می کند که با تمهیدات صورت گرفته در صورتی که نیازمند توان مالی تهیه ماشین برای حمل کالا را نداشته باشد، ماشین برای او گرفته می شود و کالا را درب منزل تحویل می گیرد.

خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این طرح صورت گرفته است و تاکنون جهیزیه چند تازه عروس آماده شده است و بخشی از کالاهای که نیازمندان احتیاج داشته اند تامین گشته است.با توجه به نیازهای که از سوی رابطین مناطق اعلام شده نیاز به یخچال، ماشین شویی، اجاق گاز و کولر بیشتر احساس می شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده :زهره حاجیان

700700

کد خبر: 740380

وب گردی

وب گردی