سوریه: سازمان ملل حمله تروریستی در دمشق را محکوم کند

وزارت امور خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست حمله تروریستی روز شنبه در دمشق را محکوم و از پنهان کاری درباره عاملان و دولت های حامی آنان پرهیز کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دمشق، وزارت امور خارجه سوریه از دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواست انفجارهای تروریستی روز شنبه در منطقه باب مصلی در دمشق را که به شهادت و زخمی شدن دهها غیر نظامی منجر شد، محکوم کنند.

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان از آنان خواست دولت ها و نهادهای وابسته به کشورهای حامی گروههای تروریستی را مجبور کنند اشکال گوناگون حمایت خود از این گروه ها را متوقف کنند.

وزارت خارجه سوریه در نامه های ارسالی برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد گروههای تروریستی روز شنبه با انفجار دو بمب بسیار قوی در مسیر دو اتوبوس حامل غیر نظامیان در منطقه باب مصلی شهر دمشق بیش از 45 نفر را به شهادت رساندند و 120 تن دیگر را زخمی کردند.

وزارت خارجه سوریه یادآور شد این اقدام تروریستی بزدلانه در حالی صورت گرفت که حملات خمپاره ای و راکتی گروههای تروریستی به مناطق مسکونی دمشق همچنان ادامه دارد و تاکنون تعداد زیادی از غیر نظامیان بر اثر این حملات شهید و یا زخمی شده اند و خسارات زیادی نیز به اموال عمومی، مدارس و بیمارستان ها وارد شده است.

وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی روز شنبه در منطقه باب مصلی را واکنش گروههای تروریستی به ادامه موفقیت ها و پیروزی های ارتش سوریه بر ضد گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروههای وابسته به آنان در مناطق مختلف از جمله دیر الزور ، تدمر ، شمال شرق استان حلب و حومه دمشق خواند.

وزارت امور خارجه سوریه حمله تروریستی روز شنبه بیانگر مخالفت آشکار سازمان های تروریستی با توافقات آتش بس دانست که در برخی مناطق سوریه اجرا شد و یا قرار است اجرا شود.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین خاطر نشان کرد دولت سوریه این حمله تروریستی و دیگر جنایت های وحشیانه گروههای تروریستی داعش و القاعده و تروریست های مورد حمایت برخی کشورهایی که برای همگان شناخته شده هستند را به شدت محکوم می کند و در عین حال از همه طرف هایی که در مذاکرات صلح آستانه و ژنو حضور دارند، می خواهد خود را از سازمان های تروریستی در سوریه دور کنند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست حمله تروریستی روز شنبه در دمشق را محکوم و از پنهان کاری درباره عاملان و دولت های حامی آنان پرهیز کنند.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست برای اتحاد و یکپارچگی تلاش های بین المللی در مبارزه با تروریسم با هماهنگی و همکاری کامل دولت سوریه اقدام کند.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه از شورای امنیت خواست کشورهای حامی گروههای تروریستی در صدر آن ترکیه، عربستان سعودی، قطر و برخی کشورهای غربی را وادار سازد تا اشکال مختلف حمایت از سازمان های تروریستی در سوریه را متوقف کنند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: شورای امنیت باید این کشورها وادار کند از ارسال سلاح، آموزش نظامی و کمک مالی به گروههای تروریستی در سوریه خودداری کنند.

300/302

کد خبر: 740387

وب گردی

وب گردی