دعوت کاراته کاران دانشگاه آزاد اسلامی  به اردوی تیم ملی بانوان

سومین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان بانوان با مشخص شدن تکلیف نفرات راه یافته به اردوی آمادگی خاتمه یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان بانوان صبح امروز (شنبه 21 اسفند ماه) با برگزاری 366 مبارزه انفرادی در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد.

در رقابت های انتخابی امروز که 18 کاراته کا حضور داشتند، در وزن 50-کیلوگرم زهرا طراز پور برابر آلاله صعودی 2 بار به میدان رفت و با نتایج مشابه یک بر صفر به برتری رسید. این کاراته کا مقابل نسرین دوستی 3 مبارزه کرد ابتدا یک بر صفر به برتری رسید، سپس 4 بر 3 مغلوب شد و در سومین مبارزه 2 بر یک به برتری رسید.
در این وزن آلاله صعودی و نسرین دوستی هم پس از تساوی صفر بر صفر در دیدار اول، در دومین مبارزه هم پس از تساوی صفر بر صفر داوران رای به برنده شدن دوستی دادند و در بازی سوم هر دو کاراته کا هانسوکو شدند.
در این وزن از سوی کادر فنی زهرا طرازپور و نسرین دوستی به اردو دعوت شدند.

در وزن 55-کیلوگرم طراوت خاکسار، برابر زهره برزگر به تساوی صفر بر صفر رسید و در دومین مبارزه هم موفق شد یک بر صفر به برتری برسد.
خاکسار مقابل آویشن باقری هم در اولین دیدار به تساوی صفر بر صفر رسید و در مبارزه دوم در حالی که باقری 2 بر صفر از حریفش پیش بود هانسوکو شد.
طراوت خاکسار در ادامه در حالی که 4 بر 2 از فاطمه چالاکی پیش بود، چالاکی هانسوکو شد.
در این وزن فاطمه چالاکی و آویشن باقری پس از تساوی 2 بر 2، با قانون امتیاز اول(سنشو) باقری برنده مبارزه شد.
در دیگر مبارزه این وزن فاطمه چالاکی و زهره برزگر 2 بار برابر هم قرار گرفتند که در هر 2 مبارزه چالاکی موفق شد برزگر را شکست دهد. ابتدا و پس از تساوی 5 بر 5 با قانون امتیاز اول(سنشو) و درسپس در مبارزه دوم برزگر هانسوکو شد.
در 2 مبارزه برگزار شده بین زهره برزگر و آویشن باقری، در مبارزه نخست و پس از تساوی یک بر یک، برزگر با قانون امتیاز اول(سنشو) برنده شد و در دومین بازی هم این برزگر بود که موفق شد حریفش را یک بر صفر شکست دهد.آویشن باقری در مقابل فاطمه چالاکی انصراف داد.

در نهایت در این وزن طراوت خاکسار، فاطمه چالاکی و زهره برزگر که عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی هم هستند جواز حضور در اردو را بدست آوردند.

در وزن 61-کیلوگرم، در مبارزه بین رزیتا علیپور و دلارام دوستی، علیپور در حالی که یک بر صفر از حریفش پیش بود هانسوکو شد.
شبنم واحدی یک بر صفر نتیجه را به شما آل سعدی باخت در ادامه هم با نتایج 5 بر صفر و 4 بر صفر مقابل رزیتا علیپور و دلارام دوستی مغلوب شد.
شیما آل سعدی در دومین مبارزه اش برابر دلارام دوستی به برتری 4 بر صفر رسید.
اما در سایر مبارزات این وزن رزیتا علیپور و شیما آل سعدی 5 بار مقابل هم قرار گرفتند که 4 بار این مصاف به تساوی صفر بر صفر انجامید و در پنجمین مبارزه در حالی که علیپور 2 بر یک از حریفش پیش بود به دلیل ضربه کنترل نشده از سوی آل سعدی، با نظر داوران آل سعدی هانسوکو شد.

دلارام دوستی، رزیتا علیپور و شیما آل سعدی راه یافتگان اردوی تیم ملی بودند.

در وزن 68-کیلوگرم، بهنوش نجفی ابتدا برابر مهتاب اسماعیلی یک بر صفر مغلوب شد، سپس برابر مبینا کاویانی پس از تساوی یک بر یک با قانون امتیاز اول به برتری رسید. در سومین مبارزه شقایق واحدی را 4 بر صفر از پیش رو برداشت.
نجفی با مبینا کاویانی 2 بار دیدار کرد. ابتدا دو کاراته کا به تساوی صفر بر صفر رسیدند و در بازی بعدی نجفی 3 بر یک کاویانی را برد.
در سایر مبارزات این وزن، شقایق واحدی 4 بر 2 مغلوب مبینا کاویانی شد. در ادامه 2 مبارزه با مهتاب اسماعیلی انجام داد که ابتدا دو بازیکن به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند و در بازی دوم واحدی یک بر صفر مهتاب اسماعیلی را برد.
مبینا کاویانی و مهتاب اسماعیلی هم 3 بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن 2 تساوی صفر بر صفر و یک تساوی 3 بر 3 بود که در این مبارزه کاویانی با قانون امتیاز اول(سنشو) برنده میدان شد.

در این وزن بهنوش نجفی و مبینا کاویانی وارد اردوی آمادگی شدند.

در وزن 68+کیلوگرم، محدثه آقایی در حالی که 4 بر صفر از زهرا برزگر پیش بود به دلیل هانسکو شدن برزگر ، برنده مبارزه شد.
در مبارزه دوم یک بر صفر مونا غلامی را شکست داد.
سومین دیدار این وزن بین زهرا برزگر و مونا غلامی برگزار شد و در حالی که برزگر 8 بر یک از غلامی پیش بود هانسوکو شد.

از این وزن محدثه آقایی، مونا غلامی و زهرا برزگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
در این وزن حمیده عباسعلی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف بنا به تشخیص پزشک معالج در این رقابتها حضور پیدا نکرد. در خصوص این کاراته کا کادر فنی متعاقباً تصمیم گیری خواهد کرد.
تیم ملی بانوان را لیلا بهرامی و سمانه خوشقدم برعهده دارند ضمن اینکه بنا به پیشنهاد مربیان تیم ملی پگاه زنگنه کاپیتان اسبق تیم ملی نیز به این کادر اضافه شد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:پورعرب

604

کد خبر: 740405

وب گردی

وب گردی