ضرورت ایجاد مرکز دفن پسماندهای صنعتی و کانی‌ها در تهران پسماند صنعتی

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه برای دفن کانی‌ها در شهرستان ری مرکز مشخصی وجود ندارد گفت: باتوجه به حجم پسماند صنعتی در استان تهران لازم است مرکز دفن پسماند صنعتی در استان تهران داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز،زهره عبادتی با اشاره به اینکه در شهرستان ری مرکز دفن پسماند آرادکوه وجود دارد گفت: کلیه پسماندهای عادی و خانگی این شهرستان به این مرکز منتقل شده و در بحث پسماند عادی و خانگی مشکلی در سطح شهرستان نداریم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اظهار کرد: مرکز دفن زباله‌ها در آرادکوه، سیستم زباله‌سوز و تصفیه شیرآبه دارد و اقدامات زیست محیطی را انجام داده است. گاهی مشکلاتی مانند تولید بوی بد دارد ولی درحال حاضر تنها مرکزی است که در شهرستان ری برای دفن زباله های خانگی فعال است.

وی بااشاره به اینکه عمده مشکل ما در شهرستان ری در رابطه با پسماندهای صنعتی است افزود: از لحاظ قانونی مرکز دفن آرادکوه نمی‌تواند پسماندهای صنعتی را تحویل بگیرد و در استان تهران نیز سایت مشخصی برای دریافت پسماندهای صنعتی در نظر گرفته نشده است. باتوجه به حجم پسماند صنعتی در استان تهران لازم است که مرکزی بدین منظور داشته باشیم.

عبادتی بابیان اینکه فعلا در کشور تکنولوژی لازم برای دفن و امحای پسماندهای صنعتی وجود ندارد، ادامه داد: بخشی از پسماندهای صنعتی بازیافت شده و بخشی از آن تبدیل به مواد اولیه واحدهای صنعتی دیگر می شود. چالش و مشکل ما در شهرستان ری مربوط به پسماندهایی است که از سطح شهر تهران به این شهرستان منتقل شده و به صورت غیرمجاز در حاشیه راه‌ها تخلیه می‌شود که علاوه بر تصادفات جاده‌ای باعث می شود شهر چهره نامطلوبی پیدا کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: ما پیگیر این هستیم که بتوانیم نقاطی را برای دفن این گونه پسماندها در نظر بگیریم. شهرداری فعلا مکانی را برای تخلیه پسماندهای صنعتی معرفی نکرده است.

وی بااشاره به اینکه برای پسماندهای واحدهای سنگ‌بری مانند کانی‌ها محل دفن مشخصی وجود ندارد گفت: چندین بار این موضوع در کارگروه پسماند شهری مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که شهرداری زودتر محلی را برای دفن این گونه پسماندها به ما معرفی کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740461

وب گردی

وب گردی