66 حمله هوایی به مواضع داعش در ساحل راست موصل

در عملیات آزادسازی غرب موصل، مواضع تروریست‌های داعش 66 بار هدف حملات هوایی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری کل العراق (أین)، مرکز رسانه جنگ عراق در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی روز گذشته (شنبه) 66 حمله علیه مواضع تروریست های داعش در غرب موصل داشتند که این حملات به هلاکت شماری از تروریست ها منجر شد.


در این حملات هوایی همچنین 2 خمپاره انداز، 2 خودروی بمب گذاری شده، 3 کارگاه بمب سازی و بمب گذاری، 2 مقر و 2 انبار تسلیحاتی متعلق به تروریست ها منهدم شد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع توانستند به سوی باب الطوب رفته و به شهر قدیم موصل برسند و چند ساختمان و منطقه و خیابان را در محله های آزاد شده پاکسازی کنند.

این نیروها توانستند شماری از تروریست ها را به هلاکت برسانند و 3 خودروی بمب گذاری شده، 2 انبار مهمات، 3 موتورسیکلت، 2 خانه بمب گذاری شده، 20 بمب، 1 پهپاد، 2 خمپاره انداز و یک موشک انداز و شماری سلاح را منهدم کنند.

نیروهای لشکر نهم زرهی با همکاری نیروهای بسیج مردمی نیز به پاکسازی و مین روبی مناطق آزاد شده در ناحیه بادوش پرداخته و 3 خودروی بمب گذاری شده، 2 خمپاره انداز، 15 بمب را منهدم و چندین تروریست را به هلاکت رساندند.

بنا بر این گزارش، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به پیشروی خود ادامه داده و وارد محله های "اغوات و رساله" شدند و همزمان از محور دیگری نیز نزدیک محله های "نفت و نابلس" شدند. این نیروها نیز شماری از داعشی ها را به هلاکت رسانده و 5 خودروی بمب گذاری شده، 6 خمپاره انداز، 2 پهپاد و 14 بمب و 4 موضع دفاعی را منهدم ساختند.

نیروهای لشکر 16 پیاده نظام نیز در شمال شرق رود دجله پیشروی داشته و روستای "خوجه خلیل" را آزاد و بر منبع اصلی آب ساحل راست در روستای "قبه" مسلط شدند.

این نیروها نیز شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند و 3 خودروی بمب گذاری شده، 2 خمپاره انداز و 15 بمب را منهدم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 740463

وب گردی

وب گردی