نخستین برگزاری انتخابات الکترونیک در 350 شهر کشور/ بعد از ظهر امروز ارسال نامه هیات مرکزی انتخابات به وزارت کشور

نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد: در پیشنهادی که ما به وزارت کشور ارسال کردیم درخواست شده تا در 350 شهر کشور انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی برگزار شود.

محمدجواد کولیوند نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با بیان اینکه بسترهای لازم در خصوص انتخابات الکترونیکی فراهم شده است گفت:در پیشنهادی که ما به وزارت کشور ارسال کردیم درخواست شده تا در 350 شهر کشور انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی برگزار شود.

وی تصریح کرد:از 1275 شهر حدود 350 شهر در پیشنهادی که ما به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه خبر از ارسال نامه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف برگزاری الکترونیکی این انتخابات داد و افزود: پیشنهاد هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره برگزاری الکترونیک انتخابات به وزارت کشور بعد از ظهر امروز ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در این نامه به وزارت کشور پیشنهاد کردیم تا حوزه‌های انتخابیه‌ای که اعضای شورای شهر آنها 5 تا 7 نفر است به صورت الکترونیک انتخاباتشان برگزار شود.

کولیوند با بیان اینکه بودجه اختصاص پیدا کرده در خصوص انتخابات الکترونیک بازنگری خواهد شد افزود: در نخستین بودجه ریزی که در این امر اختصاص پیدا کرده بود رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان عنوان شده بود که طبق برآوردهایی که صورت گرفته و پیشنهادی که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ریییس کمیسیون اعلام کرده مقرر شده تا این مبلغ بازنگری و افزایش پیدا کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شبهاتی که در خصوص عدم امنیت در برگزاری انتخابات بوجود آمده صحت ندارد عنوان کرد:خوشبختانه سیستم آی تی ما از امنیت بالایی برخوردار است و مجلس و وزارت کشور سیستم امنیت این سامانه را تقویت کردند تا هیچ خللی درخصوص فرآیند برگزاری انتخابات صورت نگیرد.

خبرنگار: علی درخشان/تایید: سرلک

کد خبر: 740474

وب گردی

وب گردی