اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک به منطقه عملیاتی فکه

80 دانشجوی خواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی فکه اعزام شدند

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حسین پور با حضور در این اردو علت اصلی دلبستگی ما به شهدا پیوستگی راهشان با حرکت الهیِ انبیاء و اولیاست دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران هدیه است الهی به مسلمانان جهان جهت دفاع از فرامین الهی و اهل‌بیت (ع) و اجرای عدالت در سراسر گیتی، استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل در صدد شکست دادن این انقلاب هستند، با توجه به عنایت الهی و برکت خون شهیدان والامقام نخواهند توانست خللی در این حرکت الهی ایجاد کنند.

این رزمنده دفاع مقدس و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شوق و اشتیاق آحاد مردم انقلابی ایران و حتی سایر کشورهای حق‌طلب، برای شرکت در اردوهای راهیان نور، نشان از حقانیت راه شهدا و دفاع مقدس هشت‌ساله ما دارد، افزود «وقتی مردم عزیز و عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام همانند سفر به عتبات عالیات و امکان مقدسه به اردو‌های راهیان نور، جهت تجدید بیعت با شهیدان می‌روند، و از همین رو هر انسان آزاداندیشی متوجه می‌شود علت اصلی د‌بستگی ما به شهدا پیوستگی راهشان با حرکت الهی انبیاء و اولیاست و طبق وعده قرآن شریف و نوید ائمه معصومین علیهم صلوات الله دین خدا بر همه ادیان تحریف‌شده دیگر پیروز خواهد شد و روزی خواهد آمد که از ظلم و ستم، تجاوز و تعدی خبری نخواهد بود و آن روز بسیار نزدیک است.

وی گفت: بی‌تردید هر کس قدمی در راه معرفی شهدا به مردم علی‌الخصوص نسل جوان بردارد مورد توجه خدای متعال و حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا خواهد بود به همین خاطر بنده از همه خادمان راهیان نور و مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک تشکر و قدردانی می‌کنم.

مسئول بسیج دانشجویی واحد اندیمشک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گفت: مناطق عملیات جنوب کشور در 8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌ها رزمندگان ما بوده است و شناسایی و آشنا کردن جوانان با این مناطق امری ضروری است.

داریوش علی‌پور افزود: «منطقه عملیاتی فکه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که بخش جنوبی آن به استان خوزستان و بخش شمالی آن جز استان ایلام و از توابع شهرستان دهلران می‌باشد. این منطقه رملی و سرزمین شن‌های روان است که حرکت در آن بسیار سخت می‌باشد و در زمان جنگ از این منطقه لشکر ۱ مکانیزه عراق به سمت شوش وارد عمل شد و خود را تا کنار رودخانهٔ کرخه و پل نادری اندیمشک رساند که با مقاومت مردم این شهرستان روبرو شد.

وی افزود: این منطقه بعد از دفاع مقدس به اصلی‌ترین مکان جهت تفحص شهدا تبدیل شد و سید شهیدان اهل‌قلم یعنی شهید سید مرتضی آوینی در 20 فروردین 1372 در حین بررسی منطقه و بررسی محل شهادت 130 رزمنده عملیات والفجر مقدماتی به همراه مهندس محمد سعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و به شهادت رسیدند.

200/202

خبرنگار : ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 740476

وب گردی

وب گردی