دیدار قائم مقام ظریف با همتای عمانی اش

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران با همتای عمانی خود دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، " بدر بن حمد البوسعیدی" قائم مقام وزیر امور خارجه عمان که در راس هیاتی در ایران بسر می برد، صبح امروز با " مرتضی سرمدی " قائم مقام وزیر امور خارجه کشور مان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص راههای گسترش و تعمیق روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها بویژه در حوزه همکاری های اقتصادی، بویژه بانکی گفتگو و تبادل نظر کردند.

آقای سرمدی در این دیدار با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد روابط مستحکم تر با عمان جدّی است و اراده سیاسی لازم برای گسترش و توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه با عمان وجود دارد.

در ادامه این دیدار، آقای بوسعیدی نیز با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور افزود: روابط ایران و عمان یک الگو در منطقه است و عمان نیز اراده و اهتمام جدی برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران دارد. وی خاطر نشان کرد روابط خوب دو کشور موجب تقویت و تحکیم ثبات و امنیت منطقه خواهد شد و می تواند الگویی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

رئیس بانک مرکزی عمان نیز که در هیات همراه حضور داشت، ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات همکاری های بانکی میان دو کشور اظهار داشت: تفاهمات لازم میان بانک های مرکزی دو کشور برقرار است و همکاری ها طبق برنامه و بخوبی پیش می رود.


خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 740532

وب گردی

وب گردی