عربستان سیاست‌های ریاضتی خود را تشدید می‌کند

منابع عربستانی اعلام کردند که به دلیل فروپاشی اقتصاد این کشور دولت ریاض قصد دارد سیاست‌های ریاضتی جدیدی را علیه شهروندانش راه بیندازد. از جمله اقدامات ریاضتی جدید مالیت‌های جدید و افزایش قیمت‌ کالاها ازر اواخر سال 2017 است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، دولت عربستان به سیاست افزایش قیمت و اخذ مالیات‌ تا سال 2020 ادامه خواهد داد و قصد دارد بین سال‌های 2018 تا 2020 پرداخت مالیات را بر تبعه‌های خارجی در این کشور نیز تحمیل کند. همچنین ریاض قصد دارد از سپرده‌های مالی اتباع خارجی در سال 2017 هم مالیات کم کند.

روزنامه رأی الیوم به میزان افزایش پیش‌بینی شده قیمت‌ها در عربستان در نتیجه تحمیل مالیت‌های جدید دست یافته است. براساس گزارش این روزنامه، در سه ماه دوم سال 2017 قیمت نوشابه تا 50 درصد و قیمت نوشیدنی‌های انرژی‌زا حدود 100 درصد افزایش خواهد داشت.

اما در سه ماه سوم سال 2017 قیمت آب افزایش خواهد داشت. قیمت بنزین و گازوئیل نیز حدود 30 درصد افزایش خواهند داشت. قیمت برق نیز با افزایش مواجه خواهد بود.

سه ماه اول سال 2018 نیز قیمت کالاهای لوکس پنج درصد افزایش خواهد داشت. همچنین تحمیل مالیات بر دستمزدها و درآمد در سال 2020 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عربستان تنها جیب شهروندانش را برای مقابله با فروپاشی اقتصادی هدف قرار نخواهد داد بلکه اتباع خارجی نیز شامل سیاست ریاضتی خواهند بود. آن‌ها نیز از سه ماه اول سال 2018 باید مالیات بدهند که از 400 ریال سعودی آغاز شده و در سال 2020 به 800 ریال می‌رسد.

فروپاشی اقتصاد عربستان در پی جنگ این کشور در یمن و حمایت مالی از مخالفان سوری تشدید شده است. شهروندان عربستانی به خوبی می‌دانند که در صورت ادامه جنگ این کشور در جبهه‌های خارجی،فروپاشی اقتصادشان همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 740546

وب گردی

وب گردی