رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران: نرخ خشکبار 10 کاهش داشته است

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: نرخ خشکبار بطور میانگین نسبت به سال گذشته 10درصد کاهش قیمت داشته ایم که در این میان برخی از اجناس مانند پسته نیز از سال گذشته تا الان تغییر قیمتی نداشته است هرچند که امسال کیفیت بهتری نیز نسبت به پارسال دارند.

مصطفی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز پس از اتمام نمایشگاه بهاره خشکبار درباره میزان رضایت مردم از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بهاره خشکبار که از 11 تا 20 اسفند ماه در پنج نقطه از تهران برگزارشد، با رضایت 90درصد مردم همراه بود. از آنجایی که سال گذشته ما کمبود تولید و کاهش کیفیت داشتیم که این موضوع سبب نارضایتی مردم شد. خوشبختانهامسال با وارد کردن محصولات مرغوب و با کیفیت به بازار با استقبال مردم روبه رو شدیم.

وی همچنین افزود: ما امسال اجناس مرغوب و با کیفیتمان را به نمایشگاه ها برده ایم تا کیفیت را فدای تخفیف نکنیم؛ وقتی به اجناس تخفیف غیرمعقول بدهیم ، فروشنده ای که به دنبال سود است را از بدست آوردن سود نا امید می کنیم و به همین دلیل اگر فروشندگان احساس کنند که سود موردنظرشان را بدست نمی آورند، دست به کارهای خلافی مانند پایین آوردن کیفیت محصولات می زنند.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ادامه داد: سود قانونی آجیل و خشکبار برای خرده فروشان 10 تعیین شده است ؛ بنابراین تعیین تخفیف 10 تا 20 درصدی برای نمایشگاه بهاره معقول نبود. ما با در نظر گرفتن تمام این موضوعات تخفیف 5 درصدی را برای اجناس در نظر گرفتیم که در نهایت فروشندگان کالای با کیفیت را به بازار وارد کنند.
رحمتی در خصوص نرخ مصوب خشکبار تصریح کرد: آجیل و خشکبار قیمت مصوب ندارد؛ عرضه و تقاضای بازار و همچنین میزان صادرات و واردات کشور است که قیمت اصلی خشکبار را مشخص می کند. عرضه ، تقاضا ، واردات و صادرات و همچنین تولید خوب امسال همه دست به دست هم داده اند که به قیمت مناسبی برسیم.
وی در ادامه یادآورشد: نرخ خشکبار تا آخر امسال تغییر نخواهدی داشت و مشکلی از این بابت نیست قیمت تعیین شده امسال برای خشکبار با وجود کیفیت بالایی که محصولات دارند بسیار مناسب است.
وی درباره مقدار کاهش یافته خشکبار از سال گذشته تا کنون گفت: تقریبا با توجه به فروش 60 قلم جنسی که در آجیل فروشی ها عرضه می شود، بطور میانگین نسبت به سال گذشته 10درصد کاهش قیمت داشته ایم که در این میان برخی از اجناس مانند پسته نیز از سال گذشته تا الان تغییر قیمتی نداشته است هرچند که امسال کیفیت بهتری نیز نسبت به پارسال دارند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران درباره میزان واردات خشکبار به کشور خاطر نشان کرد:
امسال 90درصد اجناس ما تولید داخل و با کیفیت خوبی بوده است، تنها برخی از اجناس مانند بادام هندی که در ایران تولید نمی شود را وارد کشور کرده ایم. برخی از اجناس دیگر مانند مغز فندق و بادام درختی که با کمبود تولید داشتیم را نیز برای رساندن بازار به تعادل ، وارد کردیم اما با تمام این موضوعات با اطمینان می گویم که بیش از 90 در صد اجناس موجود در بازار تولید داخل کشور است.
رحمتی درخصوص سلامت محصولات وارداتی اضافه کرد: ما یکسری اجناسی را داریم که به صورت قانونی وارد کشور شده اند که مجوز بهداشت را نیز دارند اما آن دسته از اجناسی که بصورت قاچاق وارد کشور می شوند مانند بادام هندی ، ممکن است که مجوز بهداشتی نداشته باشد که در حال رسیدگی به موضوع بادام هندی هستیم.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 740564

وب گردی

وب گردی