رئیس سازمان امور عشایر:  پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: طی دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با دوره برگشت پنج ساله با ضمانت به صورت ضمانت زنجیره‌ای به جامعه عشایری پرداخت شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ کرمعلی قندالی امروز (یکشنبه) در شورای امور عشایر استان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید به مناطق عشایری توجه ویژه شده است، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان در سال جاری و ۱۰۰ میلیارد تومان نیر در سال گذشته پرداخت شد.

وی بیان کرد: سه طرح بزرگ شامل تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری، طرح ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت و طرح ویژه فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری اجرا می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه کلیات طرح تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری تصویب و جزئیات به زودی به هیئت دولت فرستاده می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح خدمات بهداشتی را با تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی به مناطق برسانیم.

قندالی تصریح کرد: طرح ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت در قالب یک برنامه به هیئت دولت رفت و مصوب و ابلاغ شد و در زمینه سواد رسمی تکالیفی مشخص شد.

وی ادامه داد: طرح ویژه فرهنگی و مذهبی تهیه، در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که تمام مباحث فرهنگی به صورت تجمیعی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر با تاکید بر اینکه بزرگترین رویداد تاریخ سازمان امور عشایر ایران اجرایی شدن این سه طرح بزرگ است، عنوان کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند اعتبارات زیادی نیست.

قندالی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره گوشت به عشایر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده امیدواریم سال آینده بتوانیم ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و از محل صندوق توسعه ملی برای عشایر بگیریم.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 740570

وب گردی

وب گردی