ناوگروه پاکستان در منطقه یکم امامت نداجا صبح امروز پهلو گرفت

ناوگروه کشور پاکستان متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات در منطقه یکم پهلو گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در آیین استقبال از این ناو گروه ،فرمانده منطقه یکم نداجا امیر دریادار حسین آزاد گفت: در راستای حفظ و ارتقای روابط بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا، میزبان ناوشکن تیپ سلطان و ناو موشک انداز جرات می باشد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در ادامه خاطر نشان کرد: کارکنان این ناوگروه، به مدت سه روز در استان هرمزگان و شهر بندرعباس حضور دارند و ضمن انجام دیدار با مقامات عالی استان و بازدید از اماکن گردشگری سطح شهر بندرعباس و جزایر زیبای استان هرمزگان، تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی خواهد داشت.
امیر دریادار آزاد افزود: تمرین ها و برگزاری جلسات مشترک به منظور تبادل داشته ها و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و آسایش و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقاینوس هند، فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه قابل اجراست.
در ادامه این استقبال، فرمانده ناوگروه کشور پاکستان گفت:دیدار ناوگروه های ما از کشور جمهوری اسلامی ایران مثل دیدار یک برادر با برادر خودش است و ما حامل پیام صلح و دوستی و تقویت تمام روابط دو جانبه بین دو نیروی دریایی و دو کشور ایران و پاکستان هستیم.
وی افزود:همانطور که می دانید در سالهای 2014 و 2016 ناوگروه هایی از پاکستان به ایران آمده اند و این بازدید و ملاقات هم در راستای همان بازدید هاست و حامل همان پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان است.
آدمیرال فواد امین(فرمانده ناوگروه پاکستان) در ادامه گفت:ما مطمئن هستیم ملاقات هایی که بین ما و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد باعث افزایش توانمندی ها و انتقال تجارب بین دو کشور می شود و الحاق و همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان باعث افزایش و دوام ایمنی خواهد شد.
گفتنی است این پنجمین ناوگروهی است که امسال در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو می گیرد و قبل از این، ناو گروه هایی از کشورهای پاکستان، هند، ایتالیا و روسیه در منطقه یکم پهلو گرفته اند.

302/300

کد خبر: 740576

وب گردی

وب گردی