معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی : درآمد غیرشهریه ای دانشگاه به 15درصد رسید

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی در همین مدت کوتاه نیز درآمد غیرشهریه ای را به نزدیک 15درصد رسانده ایم .

رهنمای رودپشتی در خصوص برنامه ریزی های دانشگاه با توجه به رهنمودهای آیت الله رفسنجانی(ره) در مورد استفاده بهینه از منابع منطقه ای افزود: آیت الله رفسنجانی رییس فرهیخته دانشگاه بودک ه با توجه به دغدغه هایش، رهنمود های هوشمندانه متعددی برای دانشگاه ارائه می داد. دغدغه های ملی آیت الله سبب می شد که ماموریت های مالی خاصی را برای ما تعیین کند.

وی همچنین ادامه داد: آیت الله همواره از ما می خواست که برای رفع معضل های ملی در جامعه تلاش کنیم؛ بطور مثال آیت الله خواستار انجام تحقیق و پژوهش در خصوص مهار ریزگردها، بازیافت زباله و غیره با استفاده از امکانات طبیعی هر منطقه بود تا در نهایت بتوانیم آن بخش از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورود به موضوع گلخانه ای تاکید فراوان داشت که خوشبختانه ما توانستیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به یک چهارچوب اجرایی برسیم و به همه واحدها استانداردهای لازم را ابلاغ کرده ایم.

رهنمای رودپشتی درباره چهارچوب اجرایی کشت گلخانه ای توضیح داد: در حال حاضر براساس پهنه بندی که انجام داده ایم،تمام واحدهای دانشگاه آزاد می دانند که برای صرفه جویی در درآمد و افزایش درآمد غیر شهریه ای در کدام شهرها قابلیت ورود به کشتهای گلخانه ای را دارند و در فاز اول ماموریت همه استانها بطور کامل و دقیق مشخص شد. امیدوارم به امید خدا بتوانیم با در اختیار داشتن امکانات موجود و همچنین کمبود آب کشور، کشت گلخانه ای را به عنوان یک عنصر اصلی مورد توجه قرار دهیم و در سالهای آینده به شکلهای مختلف مانند شرکت های دانش بنیان و یا درغالب سرمایهگذاری اقتصادی از این ایده استفاده کنیم.

وی در خصوص بدست آوردن درآمد غیر شهریه ای دانشگاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور افزایش درآمد غیرشهریه ای و کاهش درآمد متکی به شهریه یک جهت گیری روشنی دارد، اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که وقتی کاری جدید آغاز می شود، برای رسیدن به نتیجه مطلوب به زمان احتیاج دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:ما در دانشگاه آزاد اسلامی در همین مدت کوتاه نیز درآمد غیرشهریه ای را به نزدیک 15درصد رسانده ایم که پیش بینی می شود درسال آینده این رقم افزایش یابد و با محقق شدن برنامه هایمان به 19 درصد برسد.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 740589

وب گردی

وب گردی