ایران در تولید تجهیزات آنالیز آب و برق نیروگاه‌ها خودکفا شد

برای نخستین بار در صنعت برق، ایران به دانش فنی طراحی و تولید محصول پرمصرف سیستم آنالیز آب و بخار بویلرهای نیروگاهی دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رفعت ماه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار در صنعت برق، ایران به دانش فنی بومی سیستم آنالیز آب و بخار بویلرهای نیروگاهی دست یافت، گفت: سیستم‌ اندازه‌گیری کیفیت و خلوص بخار با فشار ۱۱۰ آتمسفر و دمای ۵۵۰ درجه سانتیگراد در سه مرحله ی آب، بخار و آب برای نخستین بار در ایران بومی سازی و با سرلوحه قراردادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید شده است.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه سیستم‌ آنالیز، نخستین طرح از ۱۰ طرحی بوده که باید در سال ۹۶ در صنایع نفت و انرژی کشور ساخته شود، تصریح کرد: با توجه به بومی ‌سازی و طراحی و ساخت این پروژه در کشور و با تکیه به توان داخلی و بی‌نیاز شدن از واردات، با اجرای این ۱۰ پروژه در مجموع از خروج ۳ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اشتغال زایی برای بیش از ۲۵ نفر نیروی بومی و تحصیل کرده در طول اجرای این پروژه، اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های خود را با اعتماد به توانمندی شرکت‌های داخلی به یک شرکت دانش‌بنیان واگذار کرد و با نگرش فنی در سطح استانداردهای جهانی و با تکیه بر خلاقیت ایرانی، توانست بر مشکلات پیچیده این کار غلبه کنیم و به محصول نهایی که مورد تائید کشورهای دیگر نیز قرار گرفته، دست یابیم.

وی با یادآوری اینکه این سیستم ابتدا از ایتالیا، هند، کره جنوبی و آلمان به صورت مستقیم و یا با واسطه پیمانکار خارجی وارد صنایع نفت، برق و انرژی کشور می‌شد، بیان کرد: هم اکنون و برای نخستین بار، این سیستم آنالیز در کشور طراحی و تولید شده است.

رفعت ماه افزود: این پروژه در مدت زمانی ۸ ماهه با کمک یک گروه ۲۵ نفره از مهندسین، تکنسین ها و کارگران آموزش دیده و با برنامه‌ریزی منسجم، به مرحله طراحی و تولید داخلی رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، در این مدت ۲۴۰۰ نفر ساعت برای طراحی و ۱۲۵۰۰ نفر ساعت برای ساخت و ۲۱۰۰ نفر ساعت برای مدیریت و تدارکات این سیستم زمان صرف شد.

وی با اعلام اینکه با توجه به بومی سازی این تجهیزات جدید از سال ۹۶، صادرات این کالا به کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت هایی از آلمان و ترکیه‌ برای خرید این محصول جدید ایرانی اظهار تمایل کرده و آماده انعقاد قرارداد همکاری با ایران برای تولید و خرید این محصول هستند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 740590

وب گردی

وب گردی